Rädd för "flopp till bröllopsfest"!
Hej!
Tänkte skriva under tråden "Huga vilken flopp till bröllopsfest" men ville vara lite mer anonym och inte "ta över" den tråden. Det är bara det att jag är rädd att så där kommer det gå till på vår bröllopsdag/fest.
www.brollopstorget.se/Forum-1-88/m4182938-3.html
Hoppas ni orkar läsa!
Jag har ju varit orolig, men tänkt - det är ju bröllop, folk beter sig, det är ingen fara. Så är det ju tydligen inte! Ni får försöka lugna ner mig, min m2b har försökt... men samtidigt har han ju inte sagt att så här kommer det inte bli, utan snarare delat min farhågor ang vissa punkter.
Kyrkan och lokalen ligger 100 m ifrån varandra och vi vill verkligen inte ses innan vigseln, så fotografering blir efter. Jag är nu jätte rädd att folk kommer vara i vägen, vilja titta på, kommentera, vara med när vi fotas. Då kommer vi behöva säga ifrån och vissa kommer inte lyssna, så då kommer vi behöva säga till ifrån igen och det blir dålig stämning.
Jag tror och hoppas faktiskt på att serveringen och maten inte ska vara några problem, däremot så kan jag se framför mig hur folk klagar och surar över bordsplaceringen, iaf min m2b sida. (han håller med om att det blir svårt att få till den, utan att det blir problem...)
Sen kommer middagen och vissa börjar säga lite provocerande saker i sina tal.
Märker nu att jag hade en hel del som jag behövde skriva av mig om! Så jag klipper ut en hel del av det jag skrev om varför jag tror att vissa kommer hålla provocerande tal och klipper in det i första inlägget - ifall ni orkar läsa det också, så får ni gärna göra det, annars kan ni ju bara kommentera min rädsla för bröllopsdagen.
Vi själva är inte så mycket för pinsamma/jobbiga lekar, så vi har bara planerat trevligare "tävlingar" (typ korsord, frågesport m.m. ) med lite vinster. Sedan så tror jag ändå att en hel del inte kommer att ställa upp - vilket blir lite dumt. Samtidigt så vill vi inte strycka de där aktiviteterna, för då är vi rädd att det blir tyst och pinnsam stämning, dessutom så tycker vi att det verkar trevligt, och vi vet att flera andra kommer uppskatta det.
Sen har jag med flit planerat tårtan ganska sent - så att vissa inte bara sticker. Jag vet hur fel det låter, men vissa på min m2b sida kommer nog sticka så fort de fått tårta! Vill ju för hans skull såklart att de ska stanna så länge som möjligt, annars kommer han bli ledsen. Han frågade om man kan ha tårta så sent, och jag sagt att flera har det så, och så la jag till skämtsamt, dessutom så åker nästan ingen förrän de fått tårta. Hans svar var: Nää, det är sant. Kan man inte ha den ännu senare?
Jag vet att vi borde inte hålla kvar några som inte vill vara där, men samtidigt så är vi inga som kommer festa om det är 10-12 pers kvar. Vi önskar självklart att de andra ville roa sig med oss, men ifall de inte vill det, så vill vi iaf ha de som utfyllnad för att det inte ska kännas dumt och tomt att roa sig med de som vill roa sig med oss. Det kanske är fel att tänka så, men, men.... bättre att vara lite lurig, än att sitta och vara ledsen över att alla gäster stuckit halv 9, tänkte jag. Men nu har jag börjat oroa mig igen att de kanske kommer sticka ändå, eller att de kommer tycka att allt är jättedålig, jättetråkigt - så vi önskar att de stack!
Blev inte så värst sammanhängande, men behövde skriva av mig.