Vilken kompis.....
Är arg, frustrerad, ledsen och irriterad!!!! De är snart 1 månad kvar till bröllopet och nu har en av mina brudtärnor kommit på att hon inte har sökt ledigt till genomgången i kyrkan ELLER till BRÖLLOPET!!!!!!! Hur kan man vara så korkad och oengagerad??!!?? Jag menar inte att hon ska ängna hela sitt liv till mitt bröllop MEN hon borde väl ändå ha fixat ledigt tidigare!!! Hon har vetat om att hon ska få vara tärna i ÖVER 1 ÅR!!!!!!! Fattar inte vad hon håller på med, fick reda på detta i förrgår att hon skulle "kolla" om hon fick ledigt. Herregud!!!! Är så besviken på henne!!!! För de är inte säkert att hon får ledigt eftersom hon är sent ute. Hon har nyss kommit hem från en 2 veckors lång semster och då är kanske hennes semester redan förbrukad. Förstår mig inte på henne!! När vi satt och kollade på klänningar så va de fel på alla klänningar ingen dög åt henne. Men jag bestämde till slut vilken de blev för de är faktiskt inte hennes bröllop. Sen så innan inbjudningarn är skickade så får jag veta att hon redan har bjudit sig med en till bröllopet utan att kolla med mig först!!!! Hur kan man göra så!!! Visst de stod i hennes inbjudan att hon skulle få ta med sig en gäst, men de visste inte hon när hon bjöd med sig sin kompis. Har inget emot hennes gäst för hon är trevlig. MEN man bjuder inte med sig nån till ett bröllop innan inbjudan har kommit!!!! Är så frustrerad å arg!!! Trodde att kompisar inte gjorde så här men tydligen så kan en del görat!!! Tur jag har 2 tärnor till som är riktiga kompisar!! Vet inte vad jag ska göra om jag ska strunta i henne och se om hon fixar ledigt eller om hon bara skiter i allt ihopa.... Orkar inte med mer strul å tjafs!!!!
TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-07-14 21:11
Nu så har bägaren runnit över!!! Jag har plockat bort min "vän" både som tärna och hon är inte välkommen på bröllopet längre! Lite komplicerat så de blir en sammanfattning. En vecka innan genrepet så ringer hon å säger att hon ska jobba både på genrepet och på själva bröllopsdagen!! Men ska naturligtvis ordna ledigt, jo men de har man hört förr tänkte jag. 2 dagar innan genrepet så sms:ar hon att hon inte kan komma. Då ledsnade jag och sms tillbaka att hon inte behövde komma på bröllopet heller å att jag va ledsen och besviken på henne. Fick nå förlåt tillbaka??? Nej de enda jag fick typ att hon hade minsann försökt fått ledigt i 4 veckor, bara de att hon har vetat om båda datumen längre än 4 veckor. Så nu får de va nog! Jag har 2 tärnor och de är mina bästa kompisar och dom beter sig som kompisar oxå! Man behandlar andra som man själv vill bli behandlad!