Vilken kompis.....
Anonym (Orolig brud....) skrev 2012-06-14 12:10:44 följande:
Är arg, frustrerad, ledsen och irriterad!!!! De är snart 1 månad kvar till bröllopet och nu har en av mina brudtärnor kommit på att hon inte har sökt ledigt till genomgången i kyrkan ELLER till BRÖLLOPET!!!!!!! Hur kan man vara så korkad och oengagerad??!!?? Jag menar inte att hon ska ängna hela sitt liv till mitt bröllop MEN hon borde väl ändå ha fixat ledigt tidigare!!! Hon har vetat om att hon ska få vara tärna i ÖVER 1 ÅR!!!!!!! Fattar inte vad hon håller på med, fick reda på detta i förrgår att hon skulle "kolla" om hon fick ledigt. Herregud!!!! Är så besviken på henne!!!! För de är inte säkert att hon får ledigt eftersom hon är sent ute. Hon har nyss kommit hem från en 2 veckors lång semster och då är kanske hennes semester redan förbrukad. Förstår mig inte på henne!! När vi satt och kollade på klänningar så va de fel på alla klänningar ingen dög åt henne. Men jag bestämde till slut vilken de blev för de är faktiskt inte hennes bröllop. Sen så innan inbjudningarn är skickade så får jag veta att hon redan har bjudit sig med en till bröllopet utan att kolla med mig först!!!! Hur kan man göra så!!! Visst de stod i hennes inbjudan att hon skulle få ta med sig en gäst, men de visste inte hon när hon bjöd med sig sin kompis. Har inget emot hennes gäst för hon är trevlig. MEN man bjuder inte med sig nån till ett bröllop innan inbjudan har kommit!!!! Är så frustrerad å arg!!! Trodde att kompisar inte gjorde så här men tydligen så kan en del görat!!! Tur jag har 2 tärnor till som är riktiga kompisar!! Vet inte vad jag ska göra om jag ska strunta i henne och se om hon fixar ledigt eller om hon bara skiter i allt ihopa.... Orkar inte med mer strul å tjafs!!!!Vad det gäller val av klänning ...bra att du stod på dig. Det är ditt bröllop!!!
Med bjudning har jag precis agerat med min väninna och blivande svägerska. Hennes fd man lämnade henne förra året och får några månader sedan så pratade hon om någon hon typ dateade. Sen plötsligt för några veckor sedan kommer ett sms som frågar om hon kan bjuda in en kille (inte samma utan en annan) typ när festen börjar närma sena timmen och alla har ätit färdigt......direkt reagerade jag men nekade henne inte utan bad att hon skulle prata med sin bror för jag vill inte bestämma något utan honom.
Efter några dagar kommer ett sms som säger att jag inte ska bry mig om hennes förfrågan för hon "antog" att jag sa nej till hennes förfrågan och att hon inte har haft tid att fråga sin bror(dvs min blivande man).
Ytterliggare någon vecka senare när vi firar hennes födelsedag, står hon och fnittrar med en kompis och nyfiket frågar jag vad dom fnittrar om....till svar får jag
"Ähh det har du inte med att göra för du vill ju inte bjuda in honom till bröllopet"
Gissa om jag blir skitförbannad och frågar henne om hon hade gjort det ......självklart ..säger hon då....
Men det är inte självklart för mig och jag bad dig fråga .... om det var ok och det gjorde du inte...så då är problemet ditt inte mitt.
Kan säga så här att min röst var inte lågmäld och skrek gjorde jag inte...men hade god lust.
Vi får väl se hur det går....sa datumet gick ut den 12 juni och då skulle man även ha betalat in en kuvertavgift eftersom vi har avsagt oss bröllopsgåvor ...men än så länge har det inte dykt upp några ja eller pengar från min blivande mans sida....
Ska man bli orolig eller bara strunta i det????