Allergisk reaktion på ringarna ..............
Tyvärr är det så att även om man aldrig reagerat förut så kan man ändå bli allergisk
Och det kan ju vara så att det inte är själva silvret i ringen du reagerar på utan någon annan metall i metallblandningen. Om du vill ha titanringar istället så ska jag "erkänna" att jag är en förespråkare för titan
Har du någon fundering om titanringar så är det bara att hojta till i min inbox eller fråga här i tråden.
De som säljer titanringar i rent titan (99,8 % titan) brukar ofta vara noga med att skriva det på sin hemsida eller berätta det för dig om frågar i affären. Om det inte står någonstans på hemsidan eller om de i affären inte vet så kan det vara 6/4 titan istället och det innehåller istället 90% titan. Tyvärr är det så att 6/4 titan inte går att storleksändra eller göra andra ändringar i så det kan vara värt att köpa ring i rent titan ifall du någon gång i framtiden skulle vilja ändra något.
Vi köpte våra ringar från titanringar.com och vi är jättenöjda
På titanringar.com har de flera olika grundmodeller som man utgår ifrån men sedan väljer man själv bredd, kupning på skenan och yta, och är det en ring med diamanter så väljer man själv antal diamanter och storlek på diamanterna. Eftersom man väljer så mycket av ringens utformning själv så blir det så att grundmodellen kan resultera i många olika varianter och ringar med helt olika utseende. Om du går in på hemsidan så ska du välja mellan släta, mönstrade och ringar med diamanter och om du tex går in på ringar med diamanter, glöm då inte att klicka på varje bild för att få fram fler bilder på olika varianter av grundmodellen och mer info om modellen. De bilder som de visar är bara exempel på hur de olika varianterna av grundmodellen ser ut.
Hur ser dina ringar ut? Har du någon bild?
Det finns en jämförelse mellan olika metaller på titanringar.com:www.titanringar.com/titan_farg_jamforelse.htm
Här kommer bilder på våra ringar så du får en uppfattning om hur olika ringarna kan se ut från titanringar:
Min mans ring ser ju mer "tuffa" ut och är en ring som heter Around Inlay , den är 6 mm bred och har 18 k guldinlägg och ringen är med en sidenmatt yta. Mina ringar (japp det är 2 ringar) är en Always Together 6 mm med blank yta 12 diamanter 0,02 carat och en Close Together 3 mm med blank yta 12 diamanter 0,02 carat. Kupning på alla 3 ringarna är halvkupad skena. Jag tänkte att det kan vara intressant att se hur olika titanringar kan se beroende på vilken yta man väljer.