• Pagnie

Bröllop inom ett år efter förlovning?

Det där var en viktig del för mig i alla fall då jag tycker att förlovningen har tappat sin mening lite med alla som springer omkring och förlovar sig till höger och vänster och sedan gör slut eller är förlovade i hur många år som helst.

Nu blev det ett år och en månad men det tycker jag ändå är helt okej. Vi förlovade oss nyligen och gifter oss nästa sommar.

• Pagnie

Jag måste bara fråga. Hur kan man veta att det är så rätt att man ska gifta sig redan efter två månader? Är man inte fortfarande nykär då?

• Pagnie
    jakother skrev 2012-06-20 20:03:37 följande:
    Dom säger ju att man är nykär i upp till 8 månader...
    För All Tid 2012-08-25 frokenfjellstrom.blogg.se
    jo jag har hört att man till och med kan vara nykär längre än så också. När vi hade varit tillsammans 2 månader hade vi inte ens sagt "jag älskar dig" till varandra.
  • Pagnie
    jakother skrev 2012-06-21 08:01:04 följande:
    Allt är ju relativt men jag anser nånstans att man iaf bör vara tillsammans längre än ett år innan man iaf kan ha en aning om man kommer fungera tillsammans, gå igenom alla högtider och årstider kanske till och med två ggr för att veta hur man håller sig tillsammans.. Vi förlova oss efter 2,5 år tillsammans, vi hade känt varandra många år även innan vi blev ett par.. Men jag säger absolut inte att vår väg är rätt.. Tycker dock att man borde prova vara ihop ett tag innan man bestämmer sig för att gå hela vägen.. Varför så brottom ibland??
    För All Tid 2012-08-25 frokenfjellstrom.blogg.se
    Jo men det är lite så jag känner också. Jag kan säga att efter 1 år kände jag inte ens i närheten av alla delar av min sambo. Jag tycker att det är först efter ja 1,5 - kanske 2 år tills man har en aning om det kan funka. Jag känner att det blev mest tydligt om vi funkade ihop efter att vi hade bott ihop ett tag. Man behöver nog testa vardagen lite så att säga. Det tror jag inte man har kunnat göra efter 2 månader. Men alla är ju olika så vi får bara hoppas att det funkar för alla som tar snabba beslut.
  • Pagnie

Men paisely varför ska man ens vara förlovad då? Vad är liksom meningen med det?

• Pagnie
    Anneli256 skrev 2012-07-02 14:48:27 följande:
    jag tror att det är väldigt individuellt. Hur man är som person. Vad man har för bagage. Hur förhållandet är..med det menar jag bla hur omgivningen påverkar. Personligen så kändes det bara rätt.. vi hamnade i "vardagen" väldigt snabbt pga omständigheter i vårt liv. Det fanns inte direkt plats för rosa moln..Vi hade även haft en period innan vi ens träffades live..( Min make är en gammal förälskelse sedan högstadiet - som jag tog kontakt med på FB...)under den period pratade vi väldigt mycket och öppet med varandra..om allt från vardagliga saker till väldigt djupa och privata saker. Jag kan ärligt säga att jag var kär i honom innan vi ens träffats igen.. en känsla som förstärktes när vi sågs. Vi visste tidigt att det skulle bli vi.. han presenterade mig för sina vänner som sin blivande fru, ett bra tag innan vi pratat förlovning eller bröllop
    jo absolut förstår jag att det beror på olika omständigheter. Men för många låter det nog ändå rätt konstigt mig inberäknat men jag säger inte att det är fel. Men är ni lyckliga så är det allt som räknas.
Svar på tråden Bröllop inom ett år efter förlovning?