Inlägg från: Pyssligheter |Visa alla inlägg
  • Pyssligheter

Kan man betala en florist för BARA jobbet, och ha egenplockade blommor?

Jag skulle så gärna vilja ha pioner från min mammas och pappas trädgård i min brudbukett, men ändå få den ordentligt bunden av en florist. Kan man fråga på en blomsterbutik om man kan få betala bara för själva arbetskostnaden och ta med sig blommorna själv? Vill ha just de blommorna av emotionella själ, inte pga. billigare pris eller så. Passionsblomman, du kanske vet? :)

• Svar på tråden Kan man betala en florist för BARA jobbet, och ha egenplockade blommor?
  • Pyssligheter
    Skogsblomma skrev 2012-06-17 14:18:12 följande:
    Jag hade absolut ställt upp fast kanske bett om att få komma och plocka blommorna själv så att de blev rätt hanterade. Vart bor du?
    Jag ska gifta mig i Borlänge i Dalarna. :)
  • Pyssligheter
    Pyssligheter skrev 2012-06-17 16:46:55 följande:
    Jag ska gifta mig i Borlänge i Dalarna. :)
    Vad tror du förrtesten
    Skogsblomma skrev 2012-06-17 14:18:12 följande:
    Jag hade absolut ställt upp fast kanske bett om att få komma och plocka blommorna själv så att de blev rätt hanterade. Vart bor du?
    Vad tror du förresten att en sån arbetskostnad kan ligga på, ungefär? 
  • Pyssligheter
    Skogsblomma skrev 2012-06-17 20:27:59 följande:
    Ok, då kan  jag tyvärr inte hjälpa dig för jag finns i Göteborg. Gör uppdrag över hela landet, men det finns säkert någon kanon florist i din närhet som kan hjälpa dig! Jag tar 500 kr i timmen plus matrial, det gäller alla mina arbeten. Skulle jag bo lokalt så skulle jag nog räkna två timmars arbete om jag skulle åka till dig och plocka matrialet och sedan sätta ihop det till dig.
    Tack ändå! :)
  • Pyssligheter

Tack alla för svar! Jag tänker mig en ganska enkel bukett med bara pioner och grönt (som jag gärna tar från blomsterbutiken), lite trädgårdsaktigt (ska ha trädgårdsbröllop). Så då kanske det finns en chans att någon vill göra det, jag ska definitivt fråga. :)

Och Chicita; tack för tipset! Jag gillar också Marias blommor i Kvarnsveden, där är de alltid trevliga och hjälpsamma. 

Svar på tråden Kan man betala en florist för BARA jobbet, och ha egenplockade blommor?