Inlägg från: Anonym (vad göra?) |Visa alla inlägg
  • Anonym (vad göra?)

hur gör vi nu? Hur har Du/Ni gjort?

Min morbror hade (har?) ett förhållande med min mammas sambos syster.
    Vi bjöd självklart båda på bröllopet då de var tillsammans. Ca en månad eft utskick av inbjudningar gör de "slut" pga att hon varit otrogen.
    O.s.a datumet var den 25/5. Ingen sa någonting om henne. Om hon skulle komma eller inte.
    Min morbror osade och sa att han skulle komma. Inget mer..
    Kanske är lämpligt att nämna att han har lite problem med alkholen och att tempramentet inte är det bästa om han får i sig tillräckligt(för mkt..)

Ingen av våra släktingar har fått något bra svar på ifall de är tillsammans eller inte, hur det är mellan dom o.s.v. Vet att de har träffats några gånger, från det jag hört av mamma verkar det mer som om hon trängt sig på lite gran.
    Mammas sambos syster har nyligen fått diagnosen bipolär, är rätt manipulativ och har en tendens att köra över folk (typ inte riktigt tänka hela vägen?)

I helgen så åkte hon med min mamma till landstället och då i bilen frågade hon när bröllopet skulle vara, eftersom hon var upptagen en helg i aug (inte samma tydligen..) med det sagt, så lät det som att hon menade att hon skulle komma på bröllopet.

Ifall de hade osat i tid, och hon hade osat som min morbrors tjej, så hade hon varit jätte välkommen. Men att hon inte osade, och ska komma som min mammas sambos syster (de har lite prob med varandra, mkt beroende på hur han tycker hon beter sig mot andra o.s.v.) känns lite fel.. Framförallt eftersom hon och min morbror har en historia..

Hur skulle ni göra?

• Svar på tråden hur gör vi nu? Hur har Du/Ni gjort?
  • Anonym (vad göra?)

Jo det ör ju iof sant..
    Men vi gör allting själv. Har räknat med 70 gäster. Vi är 69 nu (vilket hon iof inte vet). VI har buffé och garden party. 1pers mer eller mindre spelar ingen större roll pengamässigt. Kan alltid placera folk på flyern. Och sen har vi en del småbarn med som jag räknat som en rumpa, vilket dom inte tar, ev en barnstol brevid deras mödrar, men då har vi ju ännu mer stolar över.

Min mammas sambo lär ju inte kunna ta det med henne :) haha han vågar nog inte. Funderar på att ringa mormor och be henne prata mer morbror/tjejen. Och se vad det är som händer egentligen..

Det är svårt, jag tycker jätte mycket om henne stundtals. När hon är i mitten på humör skalan, hon kan växla ganska kraftigt mellan depp och överdrivet glad och nästintil speedad. haha
    hon är jätte trevlig, ganska svår att inte tycka om om man bara träffar henne någon gång. Pratar nästintill överdrivet mycket, så hon skulle passa bra med vissa andra gäster..
    Är i nuläget glad över att hon inte räknat med sina barn, 6st, muslimer, alltså äter det inte fläsk och vi ska grilla fläskarré. haha

Det som skulle vara "jobbigt" är ju hur hon och morbror skulle ta varandra..

hon har engagerat sig mer i vårat barn än min morbror. Köpt saker som vi egentligen behövt men inte köpt sj. Bla kläder, en vagga o.s.v.. Fick till slut säga åt henne att inte köpa mer..

Svar på tråden hur gör vi nu? Hur har Du/Ni gjort?