presentöppning?
Kan gissa på ungefär 25-30 presenter.. så de är runt 75 gäster med barnen... Hur skulle ni gjort med presentöppningen?
Kan gissa på ungefär 25-30 presenter.. så de är runt 75 gäster med barnen... Hur skulle ni gjort med presentöppningen?
Vi kommer inte att ha presentöppning på bröllopsdagen. Vi sparar det till dagen efter då vi är hemma!
Dels för att det är jobbigt att öppna då alla tittar på, hur man reagerar osv. Men dels för att jag som gäst hade tyckt att det var tråkigt att se någon öppna paketer. Det blir lätt en "party dödare" enligt mig.
Men känn efter själv, för det är ju individuellt vad man tycker om att göra & inte...
Om det bara är ca 2 - 5 paket, så tycker jag att det går bra. Fler än det blir bara jobbigt att titta på. Jag bryr mig inte heller om vad brudparet får i present och av vem, så länge de själva har koll på det och blir glada över sina presenter så är allt bra :)
men sen samtidigt, hade jag varit gäst på ett bröllop hade ja tyckt de va spännande att se vad brudparet får.. men sen vill man ju inte förstöra stämningen, så ja vet inte hur man skulle göra då...
Vi kommer att bjuda på brunch dagen efter och då ha presentöppning.
Att ha presentöppning kan vara en riktig stämningsdödare.
Dessutom så ger inte alla saker (även om man nu inte specifikt önskat sig pengar) och att öppna alla paket men lämna alla kuvert känns lite fel. Samtidigt som det kan vara väldigt pinsamt om någon gett lite eller väldigt mycket pengar. Det kan vara svårt att dölja sin besvikelse eller den lätt chockade minen när man öppnar kuvertet även om man inte visar upp hur mycket pengar man fick.