lottie88 skrev 2012-06-19 16:37:34 följande:
nej men om det är pengar så behöver man ju inte direkt säga hur mycket.. utan säga att det är pengar i kuvertet från den personen..
Men det var ju det jag skrev
"Det kan vara svårt att dölja sin besvikelse eller den lätt chockade minen när man öppnar kuvertet även om man inte visar upp hur mycket pengar man fick".
Jag sa alltså inte att man måste visa eller läsa upp hur mycket pengar man fick... Då läste du nog väldigt mycket mellan raderna
Om du öppnar ett kuvert som är gemensamt från 5-6 fastrar/ farbröder och kanske ett gäng halvvuxna kusiner och det ligger 500:- där i så kan det vara svårt att inte visa med en min att man är besviken och glatt säga "åh pengar". För även om man inte har några höga förväntningar så kan man ändå, just i den sekund man öppnar kuvertet känna besvikelse och det syns rätt bra i ansiktet.
Även om man lyckas dölja sin besvikelse så kan det vara svårt att dölja sin glädje. Om man sen öppnar nästa kuvert från "Tant Agda" som man inte förväntade sig något alls av utan bara bjöd för att mamma skulle bli ledsen annars och det ligger 3000:- där i så kan kontrasten i reaktionerna väldigt väl visa hur besviken man blev på det förra kuvertet.