Inlägg från: Ellen82 |Visa alla inlägg
  • Ellen82

Perioral dermatit och atopiskt eksem. Huden i ansiktet trillar snart av. 2,5 veckor kvar.

Detta är kanske ett gammalt inlägg men jag har också perioral dermatit o haft det sedan jag var liten. Jag fick utskrivet tetralysal av läkare som är en riktigt stark medicin, inte att rekommendera. Men! Vad jag hittat och som fungerat på mig (och många andra) är MSM, det är organiskt svavel o finns både i pulverform att blanda ut i vatten eller i kapslar. Finns att köpa hos hälsokost eller på nätet. Jag köper mitt på iherb.com. Msm är helt naturligt och det går knappt att överdosera. En halv till 1 tsk om dagen i ett glas vatten eller önskad dryck fungerar som ett mirakel. Så till alla som har problem med eksem, framför allt perioral dermatitis är detta lösningen. Det tar ca 5 dagar innan man märker något, men det är bara att vara ihärdig. Jag tar en halv tesked om dagen o min hy har aldrig varit bättre!

Perioral dermatit lösning
Svar på tråden Perioral dermatit och atopiskt eksem. Huden i ansiktet trillar snart av. 2,5 veckor kvar.