• Eka

Umebrudar 2013

Hej Hej!

Här kommer en till blivande brud i Umeå under nästa sommar. Jag kommer ursprungligen från Umeå men bor i Stockholmsområdet sedan flera år tillbaka. Vi kommer att gifta oss den 20/7 2013 ute på Holmön. Hoppas jag får vara med här trots att jag inte bor här uppe längre ;)

• Eka
    Kaffegrus skrev 2012-10-25 19:07:16 följande:
    Men det är ju klart! Hjärtligt välkommen!

Så kul att du gifter dig här trots flytten till Stockholm då. Har du kommit långt i planeringen?
    Vi har bokat kyrka och festlokal. Vi ska ha en liten fest på kvällen och inte så många gäster då vi förhoppningsvis kommer att fåen liten bebis hos oss i februari som döps i samband med vigseln. Har planerat en hel del, festprogram skrivs just nu och vi har skickat ut "save the date" kort så gästerna vet datumet. Middagen blir en buffe där flera av våra gäster ska hjälpas åt. Men än är de mycket kvar innan det är klart ;)
  • Eka

Vi kommer att vara mellan 20-25 personer och vi kommer att göra mat själva. Men framför allt kommer våra gäster att hjälpa oss med maten. Min mamma, min syster, svärmor och min sambos syster kommer att laga mat innan bröllopet. Vi kommer att få lite bidrag till maten av våra föräldrar och eftersom vi gör maten så kommer vi hålla ner vår budget. Hittills har vi kommit fram till kall marinerad fläskfile, pajer, sallad, potatissallad och så kommer vi att få en hembakad bröllopstårta av en av gästerna som erbjudit sig att baka. Hon är verkligen duktig på att göra tårtor så det kommer att bli kanon!

Svar på tråden Umebrudar 2013