Kaffegrus skrev 2012-12-21 13:44:43 följande:
Och Grattis, grattis, grattis
Det är så kul med fler brudar och jag blir så glad när jag hör om frierier! Får jag fråga hur det gick till?
Hur har ni tänkt bröllopet? Stort, litet? Borgligt eller i kyrka?
Tusen tack!
Jag blev utbjuden på en överraskningsmiddag, hade inte den blekaste aning om vad han planerat. Tyckte att middagen i sig var överraskning nog
Vid efterrätten börjar han hålla sitt "tal" till mig och plockar sedan fram en ring ur fickan och går ned på knä
Vi har pratat "skämtsamt" om att gifta oss, men jag trodde aldrig att han skulle göra slag i saken och fria. Han har kört stenhårt på att han aldrig kommer fria, utan att jag måste fria om vi ska gifta oss. Så gissa om jag blev förvånad! Men superglad, såklart
Det blir nog ett ganska enkelt bröllop. Jag skulle gärna gifta mig i kyrkan, men det vill inte min sambo. Så det lutar mot en borgerlig vigsel, och sedan en fest på kvällen för släkt och vänner. Jag har ganska stor släkt, så det kan nog bli en hel del folk. Men vi kommer nog ta kuvertavgift, annars blir det svårt att ha råd att bjuda alla
Jag skulle lätt kunna tänka mig att åka till Las Vegas och gifta mig och sedan ha en fest hemma, men när jag nämnde det för mamma så blev hon helt förkrossad, haha.