Umebrudar 2013
Men vi säger 13 då?
Men vi säger 13 då?
Jag har ju sett CoG bakifrån på bild när du visade klänningen. Hjälper lite om inte annat. Men en skylt var också en bra idè.
Aaaw Men tack själv CoG! Och tack till Galathea! Jättetrevligt var det och väldigt roligt. Ni kanske båda tar med barnen nästa gång, så kan min barnlängtan boostas ännu lite mer
Helena Elisabeth kyrkan är sjukt gullig. Jag vurderade också den, men den har en bekvämlighetsgräns på 50 personer och vi har bjudit 70, så då blev det Backens. Som absolut är likvärdig i mina ögon.
Vi kommer att ha middag och fest på Sävargården. Så det går bara bra Verkligen fint där inne och personalen är jättetrevliga, så jag tror det kommer bli jättebra. Du får fråga på om det är något du undrar kring Sävargården
Vi har kommit en bit i planeringen nu i alla fall. Vi har
Bokat kyrka
Hittat festlokal (Sävargården) med mat, lokal, serveringspersonal, hjälp med dukning, dryck
Bokat fotograf
Bokat DJ
Bokat transport mellan kyrka och festlokal
Utsett tärnor, marshalker, toastmaster m.m.
Köpt klänning
Bestämt färgtema och stil (Vinrött och pärlvitt, sagobröllop)
Med mycket mer, men det är det jag kommer på nu som är viktigt.
Har du klänning än?
Åh, så coolt, JuliaNilsson, att ni håller er till "inom ett år"-regeln. Det gör vi också Eller.. vi missar med 10 dagar, men ändå!
Jag tror det är rätt vanligt att skicka Save the date som julkort, så du är inte sen. Vissa skickar ju inte sådana alls, men bara berättar och sprider ordet, någon gör facebook-event och någon skickar ett fint mejl. Och vissa säger inget för själva inbjudningen kommer i posten ett par månader före dagen. Så det är bara att stressa ner Det är ju lite faligt att hänga i sådana forum som det här, då får man bara panik för att man inte kommit längre, men det är inte dig det är fel på. Det er oss Eller mig i alla fall. Jag ligger laangt framför min egen to-do-lista och det behövs ju egentligen inte.
Sävargården är uppbokat under stora delar av sommaren sa dem när vi var där sist för samtal. Så ring så snart du kan om du vill ha festen där. Augusti kanske inte är uppbokat än. Tror han sa juni och juli till oss.
Jag är också fattig student och hade så tur att jag hittade pyssel till 75% rabatterat pris då Gallerix skulle byta ägare, så då gjorde jag save-the-date själv. Perfekt! Och letar du på internet hittar du nog billigt pyssel runt om. Utnyttja e-bay
Det finns massor av fina klänningar på Blocket också. Där hittade jag min till under halv pris jämfört med vad den skulle kostat ny. Helt perfekt var den!
Jag undrar förresten om ni har några tips på fotograferingslokation?Vi hade först tänkt kring Baggböle Herrgård då det är så fin miljö runt, både vatten, skog, broar och allt. Men de ska nu hålla ett annat bröllop där samma dag och jag är rädd för att det kommer till att bli krash. Nu kanske vi kan vara där ändå eftersom vi tänker att dra direkt efter vigseln mellan 24.30 och 15 och det andra paret kanske inte där så tidigt. Men vilka andra fina platser finns om det inte skulle gå?
På Gammlia kommer festen att vara, så våra gäster kommer h¨nga runt där på tipsrunda och liknande. Skulle ville vara en plats där de inte är. Och gärna med lite vatten och skog
Fotografen föresolog Ön och vid Fabriken vid vattnet. Undrar bara om det finns fler fina platser.
Jo, det kanske får bli det vi får satsa på. Vi har så många inspirationsbilder i så många olika miljøer, så jag vill bara vara överallt
Åh... Nu har jag en klänningkris också Eller kris kanske det inte är, men lite beslutsamhetsångest. Under resans gång har bröllopet bara blivit en modern vintage stil utan att det var planen. Och jag inser att jag tycker om detta riktigt mycket. Sävargården har lite vintage miljö,