Liloot skrev 2013-01-20 21:51:41 följande:
Hej igen!
Vi är i fullt sjå att bestämma datum nu. Det lutar mot sista augusti. Men vi vet inte vart vi ska hålla festen. Har ni några tips? Gärna ganska centralt, med låg hyra (typ omöjligt - jag vet!) Men eftersom vi inte har anknytning till någon by känns det konstigt ha festen i någon bygdegård där man knappt varit nångång.. någon som vet om någon bra lokal för ca 80 pers?
Tänkte ni göra er egen mat eller kan det vara en restaurant? Sävargården, där vi ska vara, har ingen hyra, men man får beställa mat och dricka genom dem så det blir ju lätt dyrt för 80 pers ändå..
Fabriken tar 8500 för hyra. Det är ju inte jättebilligt, men det är en bra lokal som ger en del möjlgheter. Annars finns det et KFUM(om jag minns rätt)- hus vid Nydala. Det är visst billigt. Men jag minns inte hur man får tag på det, pris eller något
Undrar om det var Insanire som var där. Mer info kanske finns i Ume 2011/2012-tråden.
Om du känner någon som bor på Nydalahöjd, så finns jo Gröna Villan där också. Vet inte om den rymmer 80 pers dock, men jag tror den är gratis att hyra för de som bor där. Många borättsföreningar har sådana genemsamlokal att hyra u, så hör med dina kompisar om de har något.
Man kanske kan hyra läkarvillan uppe vid sjukhuset också. Vet dock inte om det går att hyra på sommaren, men i augusti kanske det går.