Inlägg från: Chicita |Visa alla inlägg
  • Chicita

"Trashigaste" bröllopet?

TheD skrev 2012-06-21 17:25:27 följande:

Ej riktiga tallrikar, glas, bestick etc. Om det inte är ett tema :)

haha... 
    Känner mig inte träffad alls FlörtTungan ute 

• Chicita
    TheD skrev 2012-06-21 17:42:25 följande:
    du hade tema :) ;)
    Jo det var det jag menade... 
    Det kändes som om du var på väg att avsluta med "om man inte gör som Chicita"  Tungan ute
    ---------------------------------------------------

Jag har svårt att se bröllop som traschiga (om det finns ett sånt ord) över huvud taget.
    Tycker att det är väldigt individuellt med tycke och smak. Även om jag inte skulle gjort något på mitt bröllop så betyder det inte att jag skulle se ner på någon som valde den grejen på sitt Glad 
  • Chicita
    Marylojs skrev 2012-06-21 17:56:03 följande:
    Det enda jag egentligen tycker är pinsamt på bröllop är när brudparet försöker vara några de inte är, och försätter sig eller sina gäster i situationer som ingen är bekväm i, typ frack-krav när inte en enda gäst någonsin gått i frack tidigare osv. I övrigt tycker jag ett bröllop ska spegla brudparet.
    Det här kan jag hålla med om. Har berättat många gånger om dom stackars hotellgästerna med dreadlocks och Dock Marten-skor som skulle på frackbröllop (brudparet betalade för hyran av kläderna) 
    Dom såg ut som om dom var på väg till avrättning hela högen när dom stod där i sina fina kläder... 
  • Chicita

Synd att några tagit illa upp av denna tråd...

Jag hade medeltidsbröllop (oh ajajaj vad hemskt va? *hihi*)
    Vi hade ju inte "riktiga tallrikar och bestick" som sagt Tungan ute 
    Spotify på hela "efterfesten" (eller "tillbaka till nutids-festen rättare sagt Flört )
    Jag bakade vår tårta själv.
    Minns inte om någon hade skrivit något om hemsydd klänning men jag hade ju det med.
    Lösögonfransar - jajjemen Kyss fast bara "halva" då, såna som sitter från yttre ögonvrån och ungefär fram till där iris börjar så det kanske bara är hälften så "trashigt" *hehe*
    Brudöverlämning - ja visst ja, det hade vi också Flört 

Men ändå... Jag vet ju att om någon som tyckt allt detta hade kommit på vårt bröllop, så hade dom knappast tänkt så där och då.

Även jag kan tycka att vissa saker ovan är lite mindre "classy" än andra alternativ. Och ändå hade vi det själva.
    Det enda det bevisar är - jag är inte perfekt...
    Och vem sjutton är perfekt?
    Flört 

Lite självdistans och självironi skadar inte.
    Det kan tvärt om vara riktigt bra.
    Som jag alltid har sagt - förväntar du dig att det ska vara "perfekt" så blir du garanterat besviken på din dag. Men om du förväntar dig "en bra dag" så kanske du minns den som perfekt.
    Solig 

Fyll gärna på med mer "trashiga" saker så vi kan få skratta lite. 
    Men jag måste ju säga att jag skrattar hellre åt allmäna "jag tycker- saker" än personer i youtubelänkar... 

• Chicita
    lundabrud skrev 2012-06-25 20:18:02 följande:
    mera:
    - snörningen i ryggen är ihopsnörad så långt det bara går, till ett litet streck (dvs klänningen är för stor)
    Du vet om att det finns en snörning som ska gå ihop till ett streck va? Flört
    Det kallas I-snörning till skillnad från V-snörningen som många brudklänningar har.
    I-snörning har man ofta på klänningar med riktig korsett även om det blivit vanligt med V-snörning även här.

• Chicita
    moa2012 skrev 2012-07-06 12:21:40 följande:
    tycker det är en jättefin bild och en superfin brud..!!! denna tråden är allt annat än classy...jag måste säg att tycka och tänka saker om andras bröllop som trashigt är nog det värsta av alla trash!!!!tycker det är sjukt och pinsamt.... Man får ha sitt bröllop precis som man vill och det är BARA hur brudparet själv vill ha det som spelar någonroll ...det är bara dem som bestämmer..

jag klassas själv in i några kategorier på vad folk tycker är trashigt enligt denna tråden ....så länge jag får mitt bröllop precis som jag vill och är nöjd ska fan inte någon annan gå och stampa på mig och anse det trashigt..det är min åsikt.
    Helheten på ett bröllop är vädigt sällan "trashigt". 
    Och det är vi nog överens om allihop.

Det mest trashiga jag kan tänka mig egentligen är dom där som står i hörnen på ett bröllop och viskar om "ser ni dom har vikt sina servetter på samma sätt som vi gjorde, vilka härmapor" eller "förrätterna var inte bra alls, usch vad torrt köttet var".
    Och tro mig dom finns...

Jag tycker att det är lite uppfräschande att läsa om andras egeninsedda trashighet.
    Man får lite distans till tillvaron  och kan skratta lite åt sig själv för att man insisterade på att man skulle ha dom där "unika trådbollarna" eller "diamanterna" som dekoration - fast dom inte är så unika egentligen.
    Eller som vissa säger "det är trashigt med hemgjort pyssel, förutom mitt eget som är väldigt classy" Flört 
  • Chicita
    TheD skrev 2012-07-06 14:51:54 följande:
    Haha som i "Fyra bröllop" gällande tårtfat! Löjligt.
    Jepp... lokalen vi var i när vi gifte oss är ju väldigt populär...
    Och det funkar bäst att duka med E eller U-bord där som du märkte.
    Jag har varit på 2 bröllop där jag har hört kompisar till brud eller brudgum (eller släktingar) stå i något hörn och säga "men har dom ingen egen fantasi. Samma uppställning av borden som oss och samma servettvikning. Och vi hade också buffé / bordsservering. Snacka om att härmas"

Det var en stor anledning till att vi valde medeltidsbröllop för då fanns det inte så mycket att jämföra med Tungan ute 
  • Chicita
    Aniara4 skrev 2012-07-08 11:46:43 följande:
    Puh! Vi hade inte öl från Tyskland. Vi hade köpt ölen på Finlandsfärjan. Mycket classy!
    Det var nog det enda vi gjorde rätt tror jag...
    Vi handlade från Systemet Flört 
  • Chicita
    Cosy skrev 2012-07-08 15:04:17 följande:
    TYcker små tatueringa över lag är lite tacky... Vissa tatueringar är snygga och har class men av all de jag har sett så är det snare ett undantag.
    We did it on DreamHack. Geeky love
    Haha... då ska jag inte visa upp min med andra ord Flört
Svar på tråden "Trashigaste" bröllopet?