Inlägg från: paet |Visa alla inlägg
  • paet

"Trashigaste" bröllopet?

Men nu sa ni ju att såpbubblor är trashigt? Vad ska man annars ha när brudparet kommer ut från kyrkan? Ris kan antigen inte vara bra för fåglarna eller så får man hela håret fullt i ris, dvs inte skönt om man har en lockig uppsättning. Och musik från spotify kommer vi också att ha för att vi inte har råd med underhållning. Det gör ju inget i med att de vet att detta blir ett väldigt enkelt bröllop. Blir ingen fest pga det är så mkt barnfamiljer.

• paet
    TheD skrev 2012-06-21 18:21:27 följande:
    - Gifta sig i Flip-flops, f(l)oppadojor, sandaler osv.
    Det kan ju vara charmigt i sådana där brudskorsflips som man kan ha om man ska gifta sig på en strand Fast det kanske är finare barfota då
  • paet
    TheD skrev 2012-06-21 20:41:12 följande:
    Jag sa det ja. Våra gäster kastade ingenting på oss då vi inte ville det! Jag tycker det är hemskt, speciellt med ris eller liknande då det ska fastna i håret, någon får en punkterat öga osv. usch, nej jag/vi gillar det inte alls. Bubblor... barn blåser såpbubblor.
    Smaken är som baken Jag håller ju med om riset. Skrev exakt det innan du skrev det. Jag kan tycka det är roligt med bubblorna. Men trash vet jag inte om jag kan hålla med om?! Tungan ute 
    daniiel skrev 2012-06-21 21:05:57 följande:
    Haha ja, jag kan tänka mig att vissa kan tycka det. Vi hade det ändå. Jag tycker det var jättefint och är nöjd över det valet :)
    Ja jag tycker också det Håller inte med om att det skulle vara trashigt precis. Men alla tycker ju olika.

• paet
    TheD skrev 2012-06-21 23:23:14 följande:
    Ordet trash är nog egentligen fel gällande det vi inte gillar... Rubiken borde ha en annan titel :)
    Jo det är sant Då får vi dra till med "trashiga" grejer då

Jag tycker det är trashigt iaf när det blir en riktig fyllefest efteråt. Det kan jag sätta det ordet på. 
    Eller som ni andra också sa att de närmsta som tex föräldrar till brudparet har utmanande kläder. 
  • paet
    TheD skrev 2012-06-22 05:35:35 följande:

fast trash för mig är slampaktigt :p

jag kom på en sak som jag avskyr på bröllop:

- Uppdrag (!)

Jo men det håller jag med om Tungan ute Det är så jag ser det också.

Ja uppdrag är bara löjligt.. man ska ju bara träffas för att fira brudparet. Inget annat.

Något mer jag tycker är trashigt är när bruden är för överklädd/överdriven mot vad hon är vardagligen.
  • paet
    chrpe skrev 2012-06-22 11:43:27 följande:
    Ja då får man kanske dra sitt strå till stacken :) Buffé, Tiara, Ej utsmyckad festlokal, Amerikanare (bil), inget liveband på festen, "rolig ingång/utgång med dans", solglasögon, "sexiga" underkläder som inte är bekväma.
    Nu ska vi ha ett litet familjebröllop med bara släkten. Och vi vill inte slå på stort utan det viktigaste för oss är att vi blir gifta och har våra kära runt om oss. Kände mig lite träffad när du skrev buffé Tungan ute det ska vi ha. Även inget liveband då vi inte ska ha fest i med att det är mkt barnfamiljer som kommer. Inte så kul att betala flera tusentals kronor för det när det kanske bara blir runt 10 pers som faktiskt skulle vilja dansa natten lång Så det beror på hur du menar trash då? Blev nyfiken bara
  • paet
    mjeanettek skrev 2012-06-22 12:01:34 följande:
    Vi skall också endast ha buffe, inget liveband då vi skall ha hela tjocka släkten som i "my fat Greek wedding" med barn och allt hehe Kan inte se at det er trash :) Men smaken är som baken, delad ;)
    Ja och tur är ju det? Eller hur? *fniss*
  • paet

Ser att ni pratat om själva ordet "trash". Jag ser det som en nedknarkad emlig människa som är allmänt otrevlig, aldrig tvättar sig, har rökig röst och har skitiga kläder. haha men det är vad jag tänker på när jag ser det. Så man kan ju se det på olika sätt. Ingen ser väl antagligen ut så på sina bröllop. Man får tänka på att detta är ju vad folk inte vill ha på sina bröllop för att just dom inte tycker att det är fint

En buffé eller kinaklänning behöver ju inte alltid vara fel. Det beror hur man gör det till tror jag. Tur smaken är som baken Tungan ute 

• paet
    lundabrud skrev 2012-06-25 20:18:02 följande:
    - att inte sova tillsammans kvällen innan
    Blev nyfiken på detta Du tycker inte att man inte ska ses förens vid kyrkoingången dagen efter alltså? 
  • paet
    lundabrud skrev 2012-06-25 22:54:48 följande:
    Det kan vara gulligt men vem försöker man lura liksom? Förr i tiden förstår jag att man inte delade säng före giftermålet (för att man inte skulle ha sex före giftermålet).
     Vi ska fotas innan vigseln. På förmiddagen står frisör, smink etc på schemat. Men vi sover ihop (för vi är ihop).
    Då förstår jag Vi gör det nog mest för att det är roligt att inte ses förens man är klar med allt vad det heter med hår osv. Men det är bara om det funkar där vi ska sova. 
  • paet
    jimmyojennifer skrev 2012-06-27 12:43:20 följande:
    Är det bara jag som överlag tycker att det är jätte konstigt att de finns caketoppers där mannen på något sätt framställs som motvillig till bröllopet?
    Varför vill man ens ha en sån, vart är humorn?

Jag vill då inte ha en bröllopstårta med ett "skämt" på som säger att jag ville gifta mig men min karl ja han va då inte så villig.
    Nej jag håller med. Tycker det är riktigt illa!
  • paet
    Brudiframtiden skrev 2012-06-27 18:30:11 följande:
    Absolut. Jättefjantigt!!! För övrigt kommer jag att vara trashig och servera buffé på vårt bröllop,,hehe!
    Det ska jag också i med att vi inte har så mkt underhållning på vår kväll. Så våra släkter som aldrig träffat varandra tidigare kan få mingla lite
  • paet
    Brudiframtiden skrev 2012-06-27 19:02:25 följande:

Då kan vi trasha ihop då!

jag tycker att kuvertavgift på bröllop är trashigt!

Haha ja  

Jo det är det faktiskt. Jag skulle ha behövt det egentligen då jag är mammaledig. Men det är vi som valt att gifta oss. Inte dom så håller med om att det är trashigt.. om man nu inte vill ha det som bröllopspresent då. Men då är det ingen kuvertavgift iofs. 
  • paet

Att vara överdrivet brun?? Alltså onaturligt med BUS? Visst utomlandsbrun är ju bara läckert

• paet

Håller med om buffén! Det har nog vänd i trenden nu att man ska ha det istället just för att det är så valfritt för gästen. Och det kan ju ge en liten lyxkänsla ändå! Mer avslappnat plus att folk får en chans att röra på sig och prata med varandra.

• paet
    Pluppe skrev 2012-07-15 13:42:04 följande:
    Det är sant!! Det blir ju alltid lite snack i "matkön" Flört
    Ja precis Som lite mingel å de som kanske inte sitter riktigt bredvid varandra får chans att träffas också
  • paet

Vi valde buffé för att vi inte är så många. Och det skulle inte gå att servera då det blir mkt mer jobb när det bara är jag och min mammas famiilj som håller i bröllopet. Det är bara 51 vuxna och 10 barn så det funkar fint. Man tar bara ett bord i taget

Men visst önskar man att man hade råd med serveringspersonal och catering. Men då hade vi inte kunnat ha en sådan fin lokal  

• paet
    Fästmön skrev 2012-07-16 09:32:35 följande:
    Jag tycker att buffé ger ett "billigt" intryck, även fast jag själv ofta föredrar det i och med att man får välja Glad Jag äter dessutom hellre en hamburgare än en pilgrimsmussla men skulle ändå tycka det var "trashigt" att bli serverad hamburgare på ett bröllop...
    Haha håller med
  • paet
    Fjärilen skrev 2012-07-18 13:44:18 följande:
    Min personliga åsikt är att Buffé inte är på något sätt lyxigt.
    När man är finklädd så vill jag definitivt inte stå och sleva upp mat själv. Dessutom så ser det så himla sunkigt ut på faten när en andra gäster har tagit förrän och det ser inte så trevligt ut på ens egen tallrik heller.

Det jag personligen föredrar är att få maten serverad fint på en tallrik, man äter ju med ögonen med. Dessutom blir det inte något spring.

Men smaken är ju som baken.
    Jag håller med dig också! Helt klart! Men när man inte har några val så får man ju köra på det som funkar  
Svar på tråden "Trashigaste" bröllopet?