Inlägg från: Annamolly |Visa alla inlägg
  • Annamolly

"Trashigaste" bröllopet?

* Kandisbrollop nar dom saljer rattigheterna till nagon skvallertidning tycker jag ar sa hemskt trashigt. 
    * Nar brudgummen har bestamt fargtemat efter sitt fotbollslag (speciellt om fargerna ar jattekonstiga, till exempel gult och svart, som man aldrig hade valt annars).
    * Vintage ar ju valdigt poppis just nu, (i alla fall i England) och jag tycker det gar lite overstyr ibland. Fast det galler ju inte bara brollop, jag tycker det ser lite fanigt ut nar nagon har anammat en viss tidsperiod i sin kladstil sa till den milda grad att dom ar kladda fran topp till ta i till exempel femtiotal och ser ut som dom har trillat ut ifran en gammal pilsnerfilm. Trashigt ar det nog inte, men jag tycker det kan se lite knasigt ut att lata ett tema overskugga vad brollopet handlar om.
  • Annamolly
    steg2 skrev 2012-06-23 00:21:05 följande:
    Fy vilken patetisk tråd, varföfr vill man sitta här å skriva vad som är "dåligt" på ett bröllop? har ni inget bättre för er?
    Det ar ju bara pa skoj! Du hade ju uppenbarligen inget battre for dej an att kommentera trots att du tyckte det var sa lojligt. ;)
  • Annamolly

Nar min syster gifte sig sa fragade tjejen som fixade hennes naglar om hon ville ha en miniatyr-version av sin brudbukett klistrad pa en av naglarna. I plast. Det tror jag de flesta kan halla med om att det ar lite tacky. ;)

• Annamolly

Haller med om det dar med caketoppers dar den stackars mannen bli slapad till altaret av sin sura ragata till fru. Finns det en marknad for sadana? Vem fasen koper en sadan? Hahaha.

• Annamolly

Varfor ar 'halvuppsattning' trashigt? Ar inte det bara nar halva haret ar upp och halva ner? Hur kan det vara 'trashigt' med en sadan frisyr? Menar ni att man bara satt upp haret sjalv med en gummisnodd, eller vad?

• Annamolly
    Fjärilen skrev 2012-07-18 13:44:18 följande:
    Min personliga åsikt är att Buffé inte är på något sätt lyxigt.
    När man är finklädd så vill jag definitivt inte stå och sleva upp mat själv. Dessutom så ser det så himla sunkigt ut på faten när en andra gäster har tagit förrän och det ser inte så trevligt ut på ens egen tallrik heller.

Det jag personligen föredrar är att få maten serverad fint på en tallrik, man äter ju med ögonen med. Dessutom blir det inte något spring.

Men smaken är ju som baken.
    Jag har varit pa tva brollop dar det fanns ett antal 'bemannade' bord med cateringpersonal som delade ut olika matratter. Man 'slevade inte upp' sjalv och det blek inte en massa kladd. Men man kunde anda hamta mera och man kunde valja vilka ratter man ville ha.

Min syster hade grill-buffe dar det stod personal och grillade lamm, kyckling, flaskfilet, etc, och man fick saga vad man ville ha. Men man tog inte sjalv. 

Detta raknas val ocksa som buffe? Men jag tycker inte det ar trashigt alls. Vad tycker ni?
  • Annamolly
    Brudiframtiden skrev 2012-07-20 21:26:28 följande:
    Lite OT kanske...
    En sak som jag funderar över när det gäller buffé, trerätters, femrätters, lokaler, klänning etc etc i samband med bröllop är att det ena eller det andra känns mer lyxigt eller finare etc. MÅSTE det vara lyxigt bara för att det är bröllop? Festligt ja..men lyxigt? Går ett bröllop ut på att det ska vara så lyxigt som möjligt? Ibland känns det som man (säger inte att jag är ett undantag) fokuserar på detaljer och det som syns utåt...men varför gifter man sig egentligen? Lite trashigt är det nog allt att det är att lyxa i överkant..
    Haller med. Att vara alltfor mån om att allting ska verka dyrt och 'lyxigt' (fjantigt ord) ar ganska trashigt tycker jag. Sedan handlar det ju om varfor man gor saker ocksa. Om man lanar pengar for att kopa en svindyr klanning for att man verkligen vill ha den och kanner att det ar viktigt sa, OK, det ar ditt val. Men om man gor det for att verka som att man har rad med med an man har, det ar uber-trashigt i min mening. 

Flashigt = trashigt, haha. 
  • Annamolly
    Chicita skrev 2012-07-25 20:15:11 följande:
    Dom kan se ut så här exempelvis...
    Det är alltså något som står på borden, antingen vid varje gäst eller utplacerat lite här och där (om det inte är så att brudparet låter folk ta med sina egna då Flört)
    När någon vill att brudparet ska pussas så plingar man med klockorna.
    Alltså en annan variant av att klinga i glasen eller stampa i golvet

Gud vad gulligt, en sadan vill jag ha!!! :D :D :D
  • Annamolly
    20 juli 2013 skrev 2013-02-14 22:08:38 följande:
    Oversized pappersblommor??
    Jag har blivit lite kar i sanna har enorma pappersblommor och overvager att ha sanna som dekoration till vart utomhusbrollop. Problemet ar bara att jag slits emallan att dem ar jattevackra och coola till att de kanns riktigt trashiga.
    Vad tycker ni?

Jag tycker att dom var jattefina faktiskt!!! 
    2013.06.22 Samos, Grekland
  • Annamolly
    dellelgarin skrev 2013-02-28 09:15:05 följande:
    Hyrd Limousine med wxempelvis "kentas limmo 070-XXXXXXX" toppar nog ändå min lista när jag tänker efter
  • Annamolly
    - Allt som visas om du googlar "trashy wedding"! (Vilket i och för sig är skitkul att skratta åt!)

Hahahahahaaa!!! Tack for tipset, SandraElisabet. Skrattar ihjal mig.

Kan aven tipsa om: http://tackyweddings.com/tag/trashy/

• Annamolly

Jag forstar inte heller vem tendrejasmin syftar pa, ar det nagon hogre upp kanske? Den har traden har hallt pa ett tag och det har inte varit nagot tjafs i den heller pa ganska lange. Du kanske menade nagon som skrivit for lange sedan?

• Annamolly

Var brollopstarta kommer att vara konstgjord, utom oversta lagret. De undre lagren ar bara tomma skal i plast tackta med sockermassa. Sedan serverar man en helt annan tarta till gasterna, som ar fardigskuren!

Detta tycker jag ar helt fantastiskt trashigt och bisarrt, verkligen. Men vi har inget val for det finns bara tva bagerier pa on vi ska gifta oss pa, och bada erbjuder exakt samma sak... Hahaha jag tycker det ar sa knappt sa det ar inte klokt.

• Annamolly
    Js Fästmö skrev 2013-05-17 10:12:56 följande:

Haha, jag får hålla med, har jag aldrig hört talas om. :P

Men kul att du ser det komiska i det hela.

Får man fråga lite ödmjukt varför ni inte nöjer er med "riktiga" vanliga från något av de två alternativen? :)

Jag vill ha en san dar vit vanings-tarta med ett brudpar langst upp helt enkelt! I borjan av planeringen var jag inte alls sadar traditionell, men ju mer det narmar sig vill jag ha det dar typiskt brollops-aktiga. Jag vet inte varfor, men sa ar det! :)
Svar på tråden "Trashigaste" bröllopet?