Inlägg från: Pluppe |Visa alla inlägg
  • Pluppe

"Trashigaste" bröllopet?

Daludd skrev 2012-06-24 02:09:38 följande:
    Gud, trist att en kul tråd blev så förstörd... BT har blivit så himla känsligt, alltså det är verkligen silkesvantarna på och allt ska förstås och ingenting får sägas med rak kommunikation etc etc... märker av det i alla trådar, herregud vad människor tar illa upp för allt hela tiden, jag begriper inte...

Läste de första sidorna med nöje i alla fall!

Vågar inte ens nämna mitt eget bidrag nästan, men det är iaf klänningar som inte ser kloka ut jag främst brukar reagera på. Det finns en bild på nätet såklart, flera har ju lagt upp sådana, men den här råkar vara svensk... hm.

I alla fall, jag vågar nog med en disclaimer: Det är klänningen, inte personen, jag tycker är trashig. Och de är fantastiska som gifter sig och älskar varandra och kärleken är allt och bla bla bla allt annat självklart man alltid måste säga innan man ger någon som helst kritik ;)

3.bp.blogspot.com/-jUvp5x9O5Ks/T90DnOerslI/AAAAAAAADLc/mmZAjIu0_Z4/s 1600/DSC04577.JPG

/Daludd alltid med glimten i ögat 
    Hahaha! Hårnät VARNING där Flört
  • Pluppe

Den länken vill inte alls..... Lustigt! Men för dem länken inte funkar kopiera HELA länken och klistra in i sökrutan så kommer det upp :)

• Pluppe
    Tokig skrev 2012-06-24 10:48:17 följande:

Jag kan inte se bilden :( Märker på kommentarerna att det är nåt i hästväg och jag är sååååååååå nyfiken.

Annars lägger jag min röst på precis ALLT med detta bröllopet
    ">

" target="_blank">

inklusive personerna ;) Och det faktum att de sålt rättigheterna....

Liiiiiite väl!

För STORT bröllop är B!
  • Pluppe

Hahaha "Backass" måste vara det roligaste jag hört på länge {#emotions_dlg.djavulsk}

• Pluppe
    Sofi K skrev 2012-07-14 13:05:04 följande:

känns som att vi tänker ungefär likadant där. håller helk klart med dig, men man kanske inte gillar allt och då känns det ju inte bra att lälmna. man får ju vad man vill ha och så mycket man vill ha om man har buffe. jag ska verkligen tala FÖR buffé på mitt och fästmannens bröllop.

Sen får folk gärna tycka det är trachigt, men då är de flesta bröllop jag varit på trashiga i så fall :)

De flesta bröllop jag har varit på med i så fall Flört Har varit på 1 bröllop då dem hade 2 rätters, men annars har alla andra haft buffé och jag gillar det! Däremot gör det inget för min del att maten är kall, vi har inte så mycket till val i den lokalen vi har valt, men jag tror och vet att maten kommer bli jätte god ändå :)
  • Pluppe
    paet skrev 2012-07-15 10:37:10 följande:
    Håller med om buffén! Det har nog vänd i trenden nu att man ska ha det istället just för att det är så valfritt för gästen. Och det kan ju ge en liten lyxkänsla ändå! Mer avslappnat plus att folk får en chans att röra på sig och prata med varandra.
    Det är sant!! Det blir ju alltid lite snack i "matkön" Flört
  • Pluppe
    daniiel skrev 2012-07-21 12:38:38 följande:
    Ja, precis som jag skrev tidigare i tråden.. att spendera mkt pengar bara för att spendera mkt pengar. Att välja de dyraste alternativen bara för att de är dyra. Det tycker jag är rätt trashigt.
  • Pluppe
    Louise skrev 2012-07-22 17:29:57 följande:

Jag har svårt för personer som pratar illa om tillställningar i stort. Jag menar när man åker därifrån och det ska pratas illa om maten, musiken osv när man sitter i bilen/taxin därifrån. Då blir gästerna som pratar illa strashiga...

Jag håller med dig! Tror helt klart att det kommer blir det efter vårt bröllop, har fått höra en hel del nu innan.. Finns vissa kandidater i släkten som bara "måste" snacka lite..
    TheD skrev 2012-07-22 17:48:23 följande:
    Nja... om det är en ren åsikt så är det inget skitsnack utan mer klargörande för vad man tycker.
    Fast det blir ju skitsnack om dem säger det när dem åker därifrån. Då kan dem ju likagärna säga det rakt ut till brudparet så brudparet kan "försvara" sig, annars blir det ju rent skitsnack om det är med negativ ton.
  • Pluppe
    TheD skrev 2012-07-24 12:44:44 följande:
    Egentligen inte. Om jag skulle säga att "klänningen var fin men jag var inte så förtjust i maten"
    så är det inte att snacka skit. Det kan man fortfarande säga med en positiv ton ;) Jag har svårt att tro att ingen skulle säga något efter bröllop, middagsbjudning, biobesök med ett kompispar osv.....
    Vi ser nog olika på det då. Jag anser att sådant kan såra om det ska gå bakvägen, vilket i mina öron blir skitsnack.
  • Pluppe

Jag kan tycka att för kort klänning inte passar sig på bruden, alltså kort kort där strumpeband och stay-ups syns.. Det hör inte riktigt hemma. Jag skulle aldrig klä mig så iaf.

Annars har jag nog inte att det finns några direkta trashiga grejer.. Alla gör vi ju olika. Visst det finns saker som jag absolut inte vill ha med på vårt bröllop, men på andras bröllop det kanske passar jätte bra.

• Pluppe
    TheD skrev 2012-07-24 13:12:36 följande:
    Men då måste du definiera all diskussion som skitsnack ;)
    Fast Nej, det är skillnad på en diskussion och skitsnack. En diskussion sårar ju inte (oftast inte iaf) medans skitnsack alltid sparkar en lite på smalbenen, beroende på vad man tar åt sig.

Skulle jag få veta i efterhand att på vägen hem i taxin så säger min syster till min bror att hon tyckte att vi "inte hade lagat god mat, att dekorationerna var fula eller att jag var ful i håret" och sedan gick min bror och berättade detta för mig tar ju jag absolut det som skitsnack, inte som en åsikt.
  • Pluppe
    M040812J skrev 2012-07-24 22:45:13 följande:
    Håller med! Förstår inte att folk ens orkar bry sig så mkt om andras val. Ett bröllop är väl fin oavsett hur "tacky" eller "trashigt" det är. Kan man inte bara låta det vara så och hålla sina åsikter inne?
    Självklart finns det mer och mindre självklara val nu när jag planerar, men inte rör det mig i ryggen hur andra gör? Visst är detta en "glimten-i-ögat-tråd" men generellt förstår jag inte alls hur man kan döma andras bröllop så hårt utifrån små detaljer, för det är det MÅNGA som gör. 

• Pluppe
    moa2012 skrev 2012-07-24 21:30:11 följande:
    håller med om att det är skitsnack !!
    Vad bra! :) Då är det inte bara jag som tycker att alla "diskutioner" är skitsnack (vilket jag inte gör, men andra tror).
  • Pluppe
    TheD skrev 2012-07-29 04:09:46 följande:
    Nu säger du väl ändå mot dig själv? :)
    Tycker du? Det var ju du som ansåg att jag tyckte så :P
Svar på tråden "Trashigaste" bröllopet?