"Trashigaste" bröllopet?
Jag har läst igenom hela tråden under midsommarhelgen och den gjorde defenitivt min midsommar mycket ljusare, trots regn o annat elände Har tyvärr inte kunnat svara förrän nu men shit vilken rolig tråd, och sit vad trist att folk är så himla känsliga att man inte kan ha minsta lilla glimt i ögat någonstans.... Konstigaste av allt tycker jag är att de allra flesta som kommenterar om att det är fel o dåligt (både här o i den gamla tråden) inte alls har tagit illa upp själva över egna grejer de har haft på sina bröllop (eller så kanske de inte vågrar erkänna det??) utan det är alltid by-proxy: "tänk om någon hade haft ditt o datt och sen gått in här och läst, kanske hela bröllopet blivit förstört då".... samma sorts personer verkar ofta väldigt kvicka att ta illa upp över att man tex sjunger Den blomstertid nu kommer på skolavslutningar, för "folk som inte är svenska" kan ta illa upp... håhåjaja det skulle vara mycket lättare att vara utlänning i det här landet om svenskar inte förutsatte att det var stötande för invandrare att svenskar har en egen kultur. Som invandrare ändå förväntas känna till och förhålla sig till på något sorts outtalat sätt... Förlåt för OT, men jag tycker det hänger ihop ganska mycket... om man tar illa upp så får man väl säga det då, och så får man reda ut det då, istället för att resten av värden ska gå omkring på tå för att någon möjligen kan ta illa upp av något man gör...
Alla har vi fördomar om olika saker, tycker att det kan vara sjukt kul att prata om sådant som gör att man "dömmer" folk, det kan ju bara leda till att man får lite perspektiv till sina fördommar om man skrattar åt dem!!! Jag och en av mina bästa vänner, som till skillnad från mig är från riktigt hederlig och kreddig arbetarklass har tex en sedan länge pågående diskussion om fördomar man kan ha om klass. Tex. som att medelklassungen inte kokar sin pasta färdigt för den ska vara "al dente" och arbetarklassungen vill ha pastan överkokad med mycket ketchup Däremot så skulle jag ju aldrig på riktigt döma ut någon på grund av tycke o smak!
Tycker f.ö att "tacky" kanske bättre sammanfattar det vi pratar om än "trash"..... Tacky kan man ju vara lite till mans, typ som en brittisk "chav".... medan WT är rätt så skanky, typ folk på meth och sånt, uteliggare osv...
Jag vet inte om det var genom en länk i den här tråden eller i den gamla som jag hittade detta, men jag tycker det totalt sammanfattar allt:
tackyweddings.com/2008/10/30/outer-limits-tacky-150k-wedding-for-uk-16-year-old-girl-ugliest-dress-ever/
missa inte att läsa reportaget om brudparet och bröllopet!!