Inlägg från: lundabrud |Visa alla inlägg
  • lundabrud

"Trashigaste" bröllopet?

Satt o läste med min sambo (blivande make) och skrattade gott åt listorna, haha... vissa saker är verkligen trash,  medan några saker är  "ouch, vi själva är tydligen trashiga enligt denna person.." men det är ju precis vad jag förväntat mig.
    Lägger till följande till tråden (för att återgå till ämnet om någon vill haka på mig):

- glitterögonskugga
    - alldeles för mycket strass på klänningen
    - folk som kallar sig själva "bridezilla" och i hemlighet tycker att det är lite "coolt"
     - att förlova sig "exakt X år efter att vi träffades" och gifta sig "exakt X år efter att vi förlovade oss!!!!!!!!!"
    - håruppsättning som ser ut som ett konstverk 
    - body shimmer så att hela kroppen glittrar 

• lundabrud

Hahaha!!! Jaaaa sjukt sant! Det där med att inte bjuda vänners sambos- big no-no! Ica-tårta, who does that!? Stela korkskruvar, uuuusch o fy! Låna till bröllopet, men vakna! Vi prickar in: allsång (eller studentsånger/spexsånger) under middagen, Öppen (fri) bar efter middagen (dock med "bartender") Önska sig bidrag till bröllopsresan Mer, mer!!

• lundabrud

(funkade visst inte att citera, men detta var ett svar på "knyttan")

• lundabrud

mera:
    - att inte sova tillsammans kvällen innan
    - att vara förlovade asmånga år innan man gifter sig
    - för liten brudklänning för att man vill "se smal ut" ochsen inte kunna äta eller sitta
    - taxklack 
    - snörningen i ryggen är ihopsnörad så långt det bara går, till ett litet streck (dvs klänningen är för stor)
    - alternativt om klänningen är för liten och snörningen är asbred och typ zickzackar över hela ryggtavlan.
    -möhippor och svensexor som är alldeles för lugna, typ man ses och fikar eller enbart spelar laserdome och sen går hem (alternativt för kort möhippa där man "blir kidnappad" kl 19 och festen är slut kl 00).

• lundabrud
    Chicita skrev 2012-06-25 20:22:04 följande:
    Du vet om att det finns en snörning som ska gå ihop till ett streck va? Flört
    Det kallas I-snörning till skillnad från V-snörningen som många brudklänningar har.
    I-snörning har man ofta på klänningar med riktig korsett även om det blivit vanligt med V-snörning även här.
    ..well then. Då menar jag bortsett från de som ska gå ihop till ett litet streck.
  • lundabrud
    paet skrev 2012-06-25 21:48:22 följande:
    Blev nyfiken på detta Du tycker inte att man inte ska ses förens vid kyrkoingången dagen efter alltså? 
    Det kan vara gulligt men vem försöker man lura liksom? Förr i tiden förstår jag att man inte delade säng före giftermålet (för att man inte skulle ha sex före giftermålet).
     Vi ska fotas innan vigseln. På förmiddagen står frisör, smink etc på schemat. Men vi sover ihop (för vi är ihop).
Svar på tråden "Trashigaste" bröllopet?