Inlägg från: Cicci90 |Visa alla inlägg
  • Cicci90

"Trashigaste" bröllopet?

Jenny121212 skrev 2012-06-25 23:17:02 följande:
    Att plocka upp mobilen o ändra sin status på Facebook så fort man svarat "Ja". Eller sätta sig o lägga upp bilder under festen. Måste komma högt upp på trashlistan...
  • Cicci90

Jag håller på med något väldigt trashigt inför vårt bröllop nu. Skriver ettiketer som ska fästas på karafferna där vinet ska vara. Vi har nämligen boxvin Flört OCH buffé Flört
    Men jag gör håret och sminket på salong, så det kanske jämnas ut där Flört haha.

Saker som vi dock inte har på vårt bröllop som jag tycker är trashigt är bla
    - caketopper där brudgummen motvilligt släpas mot kyrkan
    - första dans som övergår till en snuskigare variant där paret smiskar varandra osv. mycket osmakligt i mina ögon.
    - fult hemmagjort pyssel (mitt pyssel är, som någon tidigare har skrivit, väldigt vackert och välgjort Flört)
    - att hyra en tråkig/ful lokal utan att ens försöka piffa upp den. Inte ens ta bort de fruktansvärt fula och omaka blomkrukorna i fönstrena.
    - bröllopsgäster som kommer i vita klänningar.

• Cicci90

Jag tycker att det är trashigt med blivande brudar som kör över sina partners totalt..
    Pratade idag med en bekant om mitt bröllop då frågan kom upp om jag skulle ha granar eller björkris vid entrén till festlokalen. Jag svarade att vi inte bestämt oss än eftersom att killen vill det ena och jag det andra.
    Fick som svarskommentar "Låter du honom vara med och bestämma också?" Jag hade skrattat gott om tjejen ifråga skämtade, men uppenbarligen gjorde hon inte det.

Så, att totalt köra över sin blivande tycker jag är trashigt. Visst, det är en sak om killen/tjejen absolut inte vill vara med i planeringen.. Men att bara anta det och köra på är fel enligt mig..

Svar på tråden "Trashigaste" bröllopet?