Inlägg från: Hame |Visa alla inlägg
  • Hame

"Trashigaste" bröllopet?

Då slänger jag ut min lista här och duckar :)

- Buffe
    - Kuvertavgift
    - Halvuppsättning
    - När man bjudit fan och hans moster bara för att man tycker det är fint med ett stort bröllop
    - Brud som inte kan gå i sina klackar
    - 2 timmars fikapaus under tiden brudparet blev fotograferade som bestod av gillekakor och blandsaft (har råkat ut för det själv)
    - Allsång och lekar
    - Drinkbiljetter
    - Brudöverlämning
    - Låtsasstenar i ringarna

• Hame

Jag lägger till stapelbara plaststolar a lá personalmatsal på trashlistan!

• Hame

Vi hadde sittande 5-rätters eftersom vi är väldigt matintresserade. Både vi och majoriteten av våra vänner. Restaurangen fixade alternativa menyer till alla utan problem och då hade vi ändå en hel del specialönskemål.

- Gravida

- Vegetarian (inte kött och inte fisk)

- Vegetarian (inte kött och men äter fisk)

- Gillar inte fisk

- Gillar inte kött

- Allergisk mot skaldjur

Så man måste inte ha buffe för att göra alla nöjda!

• Hame
    On topic!

Låter som en fin meny ni hade, vad kostade det per kuvert?
    Jag är väldigt kluven, för vist är det nice med att bli serverad, men jag som person
    gillar att välja mängd och mat själv. Men men man får se hur det blir den dagen.
    vet redan nu att jag kommer rätta mig efter den blivande bridezillan ;)

Nu bombar jag tråden lite, men här kommer vår meny eftersom du frågade. Förstår om det inte är alla tekopp men för oss var det det godaste vi någonsin ätit. Detta är alltså menyn för de som inte hade specialönskemål, de fick nadra, anpassade menyer:

Champangeskål

Musselsoppa med dillbakad sockersaltad lax samt tartar på musslor, rotsaker & fänkål

Hunter´s Sauvignon Blanc-10

Halstrad hälleflundra med pilgrimsmussla, brysselkål och gulbetor samt smörsås

Montes Alpha Chardonnay-08

Lammsadel med backtimjan, sidfläsk, Ugglarpsrötter, vitlöksrostade småtomater och lammsky

Valpolicella Classico Superiore-08

Utvalda mogna ostar (Brillat savarin, Tallegio, Appenzeller, Roquefort) samt knäckebröd och fikonmarmelad

Grahams Late Bottled Vintage Port-05

Bakad choklad med havtornssorbet samt rostade mandlar och knäckflarn

Nederburg Noble Late Harvest-10

Bakverk Snövit (vi hade minitårtor istället för stor bröllopstårta)

Kaffe och avec

Själva maten kostade 675 kr kuvertet, vinpaketet 400 och sedan fick vi ett sammanslaget pris på 275 för champangskål, tårta, kaffe och avec. Så 1375 per person till slut. Värt varje krona!

• Hame
    gbg2012 skrev 2012-07-20 13:03:03 följande:

ok finns en del bröllop som är trashiga sådär som ordet bertyder, bara kolla på något kändisbröllop eller de här skojfotona som finns på ryssar som gifter sig, där tjejen är miniatyr i något glas.

Men de som "gifter om sig då" är det trashigt?? alltså förnyar sina löften för det pratade vi om på jobbet och det tyckte folk.

Nej, det tycker jag är romantiskt :)
Svar på tråden "Trashigaste" bröllopet?