Inlägg från: Fjärilen |Visa alla inlägg
  • Fjärilen

"Trashigaste" bröllopet?

Min personliga åsikt är att Buffé inte är på något sätt lyxigt.
    När man är finklädd så vill jag definitivt inte stå och sleva upp mat själv. Dessutom så ser det så himla sunkigt ut på faten när en andra gäster har tagit förrän och det ser inte så trevligt ut på ens egen tallrik heller.

Det jag personligen föredrar är att få maten serverad fint på en tallrik, man äter ju med ögonen med. Dessutom blir det inte något spring.

Men smaken är ju som baken.

• Fjärilen

Jag tycker det inte är skitsnack om man inte berättar sin åsikt direkt till brudparet. Det känns mer som allmänt hyfs att inte säga till brudparet på deras bröllopsdag att man inte gillade något och förstöra deras dag.

Om det var något som inte föll mig så väl in i smaken så skulle jag diksutera det med min sambo och ingen annan. Tycker definitvt inte det är skitsnack.

• Fjärilen

Rolig tråd tycker jag.
    Här kommer mitt bidrag....

Bröllop som följer konstens alla regler.
    Brudvals som första dans, paret kan inte ens dansa vals men går o lär sig att dansa.
    Rosa som temafärg, jag visste inte att så många killar gillade rosa. Konstigt att man inte ser killar i mer rosa på stan.
    Toalettkorgar, det är en vanlig hederlig fest inte en utmanande utflykt.
    Kuvertavgift, När man inte rättar mun efter matsäck
    Unika spexdansen
    Alla måsten till gästerna, som att de t ex måste hålla tal och rätta sig efter brudens alla åsikter.
    Att gifta sig i kyrkan för att det är en fin lokal, när man är ateist
    Att ha "Av längtan till dig" som solosång, varit på ca 10 bröllop där de har den som unik solosång.
    Hembränt, behövs det någon förklaring
    Söta sliskiga mosserande viner som cinzano till brudskål
    Hetsen att se perfekt ut, hade en manlig arbetskamrat som inte fick äta något annat än morötter i 2 månader innan hans bröllop.
    Skaffa linser, när man hela sitt liv haft glasögon.
    Spraytan/Solarie solbränna, hör knog ihop med hetsen att se perfekt ut.
    Att inte sova ihop natten innan när man levt i hop i flera år
    Förvänta sig att tärnan är en personlig slav
    Pussklockor, varför? Är inte brudparet tillräcklig kära och kan pussa utan uppmaningar?
    Skoleken, så överraskande att den dyker upp
    Festhäften med allsång, hör hemma på kräftskivor och midsommar
    Alla dessa rim, hur ofta används rim annars
    Flera brudklänningar, har man köpt rätt brudklänning när man sedan byter om till en enklare.
    Frack som klädkod när varken gästerna eller brudparet brukar gå på tillställningar med frack
    Favours!
    Frockcoat, hel plötsligt så ser alla brudgumamr ut som de har jätte korta ben.
    Checklistan from hell, med tidplanering med exakta minuter och packlista till bruden som är flera sidor lång.

• Fjärilen

Glömde en sak...
    Tårta, känns så himla förlegat att ha en tårta efter en trevlig middag. Hur ofta vill man ha tårta efter maten annars?

• Fjärilen
    daniiel skrev 2013-02-13 13:15:20 följande:
    Lägg sedan till snittar, snacks och vickning på det ;P
    Nu påminnde du mig om en till sak vickning... Det är inget marathonlopp, det är en fest :)
  • Fjärilen
    FruForsmark skrev 2013-02-19 16:55:04 följande:
    och vita duvor som släpps... urk!
    Ha ha jag tänkte detsamma när jag läste om djur i bröllopet :)
Svar på tråden "Trashigaste" bröllopet?