Inlägg från: Louise |Visa alla inlägg
  • Louise

"Trashigaste" bröllopet?

gbg2012 skrev 2012-07-19 10:31:02 följande:

Den vegetariska menyn för de som inte åt hummersoppan och piggvaren. =)

Förrätt

Krämig sparrissoppa serveras med tomattärningar, ljummen getostpirog samt rostade pinjenötter

Varmrätt

Pestogratinerad portabellosvamp serveras med risotto smaksatt med tryffel, smörgrillad sparris samt syrlig tomatcouli & toppas med friterad svartro

Jag är helt galen i risotto!!
  • Louise

Jag har svårt för personer som pratar illa om tillställningar i stort. Jag menar när man åker därifrån och det ska pratas illa om maten, musiken osv när man sitter i bilen/taxin därifrån. Då blir gästerna som pratar illa strashiga...

• Louise

Åsikter kan oxå såra. När personer anstränger sej för andra tycker jag att man får hålla käft om det inte passar. Det är liksom inte en mänsklig rättighet att bli uppassad med kalas och skåda vackra blommor... Känn glädje över att få delta eller låt bli. Ingen gör en tårta med jordgubbar t ex bara för du villiga hallon!!

• Louise

Åh tycker du oxå det Ingride :) Jag önskar er en helt underbar bröllopsfest. Det är så nära nu, är du inte pirrig??

Iaf nu har jag kommit på saker som jag inte skulle kunna stå ut med på min egna bröllopsfest och det är:

Toalettpapret tar slut och vi får lägga in servetter och tidningspapper istället. Eller ännu värre - tvärtom! Att musiken "någon" lovat ordna och fixa med visar sej vara stötande, rave:ig och/eller sexistisk (tänk french kiss soundtrack när farmor och farfar dansar). Att det blir missförstånd från glas och bestick-uthyrarna och "någon" får panikköpa plastbestick och plastmuggar som då självklart är av den tipex-vita sorten. De där muggarna hos tandläkaren ni vet som man sköljer ur munnen med. Jag får mitt gas med rödvin över klänningen och jag får antingen lukta som en vinfylla i min nya rödfläckiga klänning eller ta på mej något helt annat.

Det hade vart trashigt och fruktansvärt för mej men förhopningsvis något jag skrattat mycket åt i framtiden (inte klänningen dock)

Vad är det sista ni vill veta av på er dag??

• Louise

Vilken twist det blev helt plötsligt var det ni som skrivit om trashiga bröllop som blev trashiga Solig

När jag la ut mitt inlägg om att gäster som pratar illa om festen på vägen hem var trashiga menade jag just gästerna på ett bröllop eller annan fest. Jag har har hört personer prata och säga saker som jag själv hade blivit ledsen över om det var min fest det pratade om. Säger man då "men jag tyckte det var roligtt" ser vissa på en som man är tokig som inte spär på istället. En annan sak är att prata om det om det hände något på kvällen som inte var okej. Några som bråkade och förstörde festen. Annars tycker jag att de som verkligen försöker bidra till bra stämning inte behöver baktalas.

Annars kan jag tycka det kan va kul att skoja om trash och jag förstår att många här på forumet skriver sina fördomar med hjärta.

Fast jag kan inte annat än att förstå Fru Stendahl. Den här tråden kan inte vara bra i längden...

• Louise

Hm... nu finns det bara en sak jag undrar Obestämd vad är en pussklocka?

• Louise

Tack :) känns gammalmodig, undra vart historien bakom kommer ifrån. Kanske för oss att ta upp i myt-tråden vi skriver i hi hi

Svar på tråden "Trashigaste" bröllopet?