Chicita skrev 2012-07-25 15:57:32 följande:
Om man tycker att det är trashigt att skriva här, så kanske man inte ska göra det själv
Många har skrivit om saker som dom tycker är trashigt - men att dom själva ska ha det ändå, för när dom själva gör det så är det ok liksom. (självironi och självinsikt).
Och som många av oss sagt flera gånger så är det sällan eller aldrig som hela bröllopet eller middagen / festen är trashig, oavsett hur många saker man har med från den här tråden.
Helheten är oftast fin och lyckad. Och ibland kan kombinationen av många (i sig) traschiga saker - bli väldigt "classy" istället.
Tanken med tråden (och även den förra som den här är baserad på) är ju att man kanske ska inse att man inte är perfekt själv. Men att det är helt ok att inte vara perfekt. Och även att man kan få en insikt i att inte alla gäster kanske kommer att tycka att alla detaljer är superperfekta på ens egen dag.
Att någon kanske åker därifrån och undrar "hur f-n tänkte dom".
Det kan vara bra att vara mentalt förberedd på det. Även som jag sagt tidigare, så har dom flesta så pass hyfs att dom inte ställer sig och klagar rakt ut, utan håller sina åsikter mer eller mindre för sig själva.
Det är väldigt lätt att hamna i en bröllopsbubbla och bara skaffa mer och mer pynt, eller börja rimma på varenda grej, eller bli hysterisk för att svärmor valt fel nyans av rosa på sin klänning... eller något liknande.
Ibland kan man bara behöva vakna till och kanske skratta lite åt sig själv för att kunna ta ett djupt andetag och gå vidare.
Själv tycker jag egentligen att det finns få trashiga saker på bröllop.
Det ska vara att ha en klädkod som är över (eller under)både sin egen och sina gästers bekvämlighetszoon då, eller att ta kuvertavgift fast man inte erbjuder mat (från en annan tråd), eller att döma sina gäster efter hur dyr present man fick.
Vi har åkt dit på många saker som anses trashiga av andra. Och jag kan bara skratta åt det
Självklart får alla ha precis vad dom vill.
Smaken är som baken - Delad.
Och om man inte gillar det som skrivs här i tråden så kan man faktiskt låta bli att läsa i den...
Tänk vad enkel lösning på problemet
Jag förstår precis vad du menar. Har ingen aning om detta var riktat till mig (bland andra) men jag har faktiskt läst i tråden från och till för att den i många fall är rätt underhållande. Men när man läser vissas inlägg så känner man en ganska hård, dömande underton, även om de flesta verkar förstå vinken. Det är vad jag syftade på, att jag trots att detta är en "glimten-i-ögat-tråd", generellt har rätt svårt för att folk gärna tar alla små tillfällen i akt för att spy ut galla på andras sätt att vara, gärna om de avviker från normen. Vill inte alls kapa tråden så nu ska jag låta er skriva på. Hoppas min tanke blev lite tydligare.