Inlägg från: Jalle |Visa alla inlägg
  • Jalle

"Trashigaste" bröllopet?

Trashit vet jag inte, mer en lista på sådant som jag aldrig skulle ha på mitt bröllop (betänk att jag inte brukar ha samma smak som gemene man, oftast jag som är udda/konstig);

-Rosa eller lila färgtema
    -Maräng/gräddbakelseklänning
    -Broderier i färg på klänningen
    -Snörning i ryggen
    -Alldeles för urringat
    -Alldeles för sminkat
    -Alldeles för höga klackar som bruden inte kan gå i.
    -Långt utsläppt, lockat hår med extensions.
    -Blingbling, varken på kläder eller dekorationer
    -Droppformad brudbukett
    -Brudöverlämning
    -Att ta lån för att gifta sig
    -Trerätters sittande middag fast man inte har råd. Mao den allra billigaste mat man kan skrapa ihop, bara det blir trerätters.
    -Att man överhuvudtaget försöker få saker att se dyrare/märkvärdigare ut än de är. Har varit på ett riktigt budgetbröllop en gång, och det var fantastiskt! De körde så att säga hela konceptet fullt ut. ”Vi vill gifta oss nu och detta är vad vi har råd med”, typ!

När jag läste igenom min lista så slås jag av att vad jag egentligen menar är trashit är när man försöker vara någon man inte är för att man tror att det SKA vara på ett speciellt sätt. Om man ÄR en rosa tjej som gillar blingbling och mycket smink så är det väl självklart att man ska ha det på sin bröllopsdag också. Jag som knappt sminkar mig till vardags skulle ju se skitkonstig ut om jag drog på värsta Paris Hilton-sminkningen.

• Jalle
    knyttan skrev 2012-07-25 21:50:04 följande:
    Hahaha. jag håller med dig om allt!! Hellre ett ärligt budgetbröllop med papptallrikar och hemgjord buffé i en källare än ett bröllop där allt ska verka finare än det är, med jätteansträngd dresscode (frackbröllop men ingen av gästerna har en frack ex...)
    Precis!
  • Jalle
    TheD skrev 2012-07-29 21:20:15 följande:
    Jag gillar det formella!!! Om jag kunde fåe n inbjudan till Nobelmiddagen skulle jag vara överlycklig. Till vårt bröllop ville jag ha frack men tydligen så skulle man tänka logiskt. Alla karlar har minst en kostym i garderoben (bör ha det iaf. Konstigt annars i mina ögon). kavaj med klädkoden men brudgum och marsalk hade frack för annars skulle de se ut som vilken gäst som helst. Brudgum i frack gillar jag! Bara i kostym känns tråkigt.
    Om jag blev bjuden på Nobelfesten kan du ge dig på att jag köpte värsta aftonblåsan och tvingade ner mannen i en frack!!
  • Jalle
    TheD skrev 2012-07-29 21:27:45 följande:
    JA OJA!!!! Då är det inte att något som hänger i garderoben. Då är det dags för shopping!!!! :D Och boka tid hos frissan för hår och smink ;) Ska det vara så ska det vara hihi
    En designerklänning ska vi väl ha? Dior eller...vad heter han som gjorde prinsessan Victorias brudklänning? Drömma går ju! Hihi
Svar på tråden "Trashigaste" bröllopet?