Inlägg från: FruForsmark |Visa alla inlägg
  • FruForsmark

"Trashigaste" bröllopet?

Hehe kul tråd! Tycker väl det mesta går ann bara man har lite självdistans. Att kasta bukett skulle jag aldrig få för mig att göra (och vem vill liksom gå och släpa på en bukett blommor resten av kvällen..?) men gör man en kul grej av det med just glimt i ögat så kan det bli kul. Nä det trashigaste jag vet så är det när gäster super sig fulla och skrålar runt. speciellt när det finns barn med på festen. Tycker absolut man ska drick och ha kul men inte supa sig dyngrak, det är ganska osexigt på ett bröllop. Lite stil och folkvett tack

• FruForsmark

Ah kom på en sak till jag tycker är trashigt. Man kan ju beställa sådan där ringklocka till bordet med en lapp på som det står "ring i klockan så pussas vi" hehe känns lite som med visselpipa för hund

• FruForsmark
    majjja skrev 2013-02-12 22:43:29 följande:
    Såg en släktings bröllopsfoto och hans numer fru hade en gardin istället för slöja i håret. Var tvungen att titta till en gång extra men jo, det var spetsgardinen från ikea. Måste säga att det såg rätt trashigt ut.
    Och så blir jag väl föremål för min egen trashighet, jag har alltid tyckt att det är trashigt med smörgåstårta på bröllop. Nu när vi ska gifta oss och ska ha afternoon tea istället för bröllopsmiddag, gissa vad min blivande tycker att vi ska bjuda på? Haha kan ju inte gärna förbjuda honom heller men bläh, det passar ju inte alls in :)
    Haha men poäng för uppfinningsrikedom ;)
  • FruForsmark
    Fjärilen skrev 2013-02-13 12:41:52 följande:
    Glömde en sak...
    Tårta, känns så himla förlegat att ha en tårta efter en trevlig middag. Hur ofta vill man ha tårta efter maten annars?
    Vi hade det! (tog det i samband med efterrättsbuffen), en vit historia med våningar med marsipan rosor. Anledningen var helt enkelt att vi ville ha snygga bilder när vi skar upp den så smaken var inte prio ett (för jag håller med, hur gott är egentligen tårta?). Vi hade dessutom räknat för 10 personer mer på tårtbitarna men nästan hela tårtan gick åt! Folk tyckte den var super god! haha och då hade vi ändå trerätters + tre olika sorters snittar till brudskålen. Och alla mat gick åt. Tack och lov att vi skippade vickningen, folk hade ju rullat hem annars...
  • FruForsmark
    Fjärilen skrev 2013-02-19 17:10:21 följande:
    Ha ha jag tänkte detsamma när jag läste om djur i bröllopet :)
    hihi gillar den här tråden :)
  • FruForsmark
    blivande brud skrev 2013-02-19 23:03:14 följande:
    När bruden har gjort sig nästan oigenkännlig med löshår, lösnaglar, lösögonfransar etc....
    Oj. Jag körde hela kittet, haha! fast mer åt det diskreta hållet ;) Det jag kan reagera på är tokblondering inför bröllop, så att det verkligen syns att det inte är den riktiga hårfärgen.
  • FruForsmark
    FrökenMäkelä skrev 2013-02-27 22:45:19 följande:

Skulle jag träffa en kille på krogen och känna ett inresse för honom att lära känna honom så drar man ju inte hem han första kvällen för att ha sex, eller... inte jag i alla fall.

Vet folk som träffats så och som därefter blev ihop och är mycket lyckliga tillsammans.. alla är olika.
Svar på tråden "Trashigaste" bröllopet?