Inlägg från: PoS |Visa alla inlägg
  • PoS

"Trashigaste" bröllopet?

MeaJ skrev 2013-02-11 20:51:16 följande:
    Jag tycker att det är löjligt när bruden ska kasta sin brudbukett till någon av de kvinnliga gästerna.
    Och brudgummen tog av bruden strumpebandet med tänderna och kastade till de manliga gästerna.
    Det är en amerikans tradition som jag tycker ska stanna där!
    Var på ett bröllop förra året där ett "helsvenskt" par gjorde så.
    Sommarbrud 2013

Jag håller helt med! Var också på ett bröllop med ett "helsvenskt" par som gjorde det och de flesta av oss fattade ingenting av vad de höll på med. MEN det trashigaste av allt med det var att ett fåtal kvinnfolk faktiskt började bråka om buketten! Alltså, typ riva och slita ögonen ur varandra-varning. DET var riktigt trashigt.

För övrigt tycker jag denna tråd började riktigt bra och jag har skrockat för mig själv otaliga gånger men nu känns det som att det tappat spåret lite från ursprungsidén.

Så trash enligt mig:

Pussklockor
    Överdrivet "romantiskt" in i minsta detalj, typ sen ska vi stå och stirra varandra in i ögonen i en kvart och alla våra gäster ska tindra med ögonen för vår skull
    För mycket lull-lull i största allmänhet i KÄRLEKENS tecken, typ hjärtan och krusiduller (vi fattar, ni är kära och ska gifta er, lixom)
    För trånga/små/opassande kläder
    Att som gäst komma i jeans och t-shirt
    Att bli full som en alika när man är toastmaster/madame
    Slipsen på huvudet kl 01

Det var det jag kom på nu haha så det var inte mycket men men...

• PoS
    Allis skrev 2013-02-14 22:24:24 följande:
    Flest trashpoäng skulle nog, för min del, vara när man låtsas vara någon man egentligen inte är. Hade jag dykt upp i ursöt vit klänning med sjutton lager tyll (något som kan vara hur fint som helst på andra) så hade gästerna garanterat undrat a) har vi gått fel och b) vem är transan i tyllhelvetet.

haha, "transan i tyllhelvetet"

sjukt bra uttryck!

För övrigt måste jag bara kräkas lite på alla klänningar som ni lagt upp, tänk att någon har suttit och tänkt på dessa på allvar och bara oh, vad fin jag kommer vara på min dag.

Trashigt:

Det är VÅR dag och vi gör som vi vill (tex som Chicita beskriver här uppe, att gästerna är som statister)

Rispåsar, eller ännu värre såpbubblor, som delas ut efter tanke av brudparet. OK om det är av omsorg av någon släkting eller toastmaster eller dylikt. Men att som brudpar tänka på det... nej. Särskilt inte om det är i stora glasskålar och alla får ta en näve var.

Spexdans istället för brudvals, eller att dansa in i kyrkan till nåt spexigt

Någon fånig transport mellan kyrka och fest, i stil med tandemcykel eller annat.

Överlag spex är svårt att ta på allvar, studentikosa inslag är inte roligt helt enkelt

Engångskameror på borden.

Svar på tråden "Trashigaste" bröllopet?