Inlägg från: lurigmumin |Visa alla inlägg
  • lurigmumin

"Trashigaste" bröllopet?

kärlekensbrudpar skrev 2013-02-12 20:51:02 följande:
    Så det är trachigt med brudnäbb och och ringbärare barn är inte trachiga! alltså seriöst det är det trachigaste åsikten i historien!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
    Precis som många har skrivit redan så är tråden meningen för att roa lite! Varför uppröras av att någon tycker nåt?
    Jag tycker jättemycket om barn men skulle aldrig i livet ha några brudnäbbar eller en ringbärare för jag ser inte charmen med det. Kanske inte direkt trashigt men förstår inte poängen och "gulligheten" eller vad det nu ska vara. Oavsett om de är födda inom eller utom äktenskapet eller inte ens är brudparets egna barn. 
    Chilla lite och ta inte andras åsikter så personligt.

Kan väl lista mitt trashiga bröllop:
    Färgkoordinerat in absurdum
    Obskyra teman
    Spexdans
    Gigantiska princessklänningar som man inte kan röra sig i
    Bröllopsmonogram...
    Överdrivet mycket pynt på bord och överallt annars
    Favours
    Buffé
    Fylla
    Vuxna som inte kan uppföra sig, hålla sams, öppet klagar på bordsplacering eller mat osv ( men det är väl mest allmänt ohyfsat...)
    Bridezillas som får utbrott för allt och ingenting!!!
    Brudpar som har sina gäster som marionetter och statister

Inte många som kommer undan, antagligen inte ens jag

• lurigmumin

Angående djur på bröllop hörde jag nyligen om en brud som skulle ha med sin katt... Det kommer den nog att uppskatta.....

• lurigmumin
    Sjörå skrev 2013-02-28 07:53:55 följande:
    Vad tänkte hon att katten skulle göra på bröllopet? Vi har två katter och jag hade aldrig kommit med tanken på att ha med dem. Fast de kanske kan få vara delaktiga på ett kort, om det nu inte är för trashigt. 
    Ja det kan man ju fråga sig... Först hade hon tänkt ha den som ringbärare men trodde att den skulle springa runt..... så nu skulle någon bära den i kyrkan. Tror inte den skulle göra nåt utan bara vara med. För vem skull är ju frågan? 
    Vi har också katt, skulle aldrig drömma om att släpa med henne in i kyrkan eller någon annanstans. Det skulle bara stress henne. hon har ju inget utbyte av att vara med. Jag kan förstå att man älskar sin a djur, det gör jag också men att ta med dem i bröllopet är enbart ego och enligt mig rätt sjukt. Gäller både hundar, katter, marsvin, fåglar och alla andra djur som man skulle kunna tänka sig släpa med i kyrkan.

Vad skulle hända om den som bär katten, tappar den och den smiter iväg? Hela bröllopet får avbrytas på grund av kattjakt i kyrkan. Eller ännu värre, den smiter ut och försvinner i närområdet! 
Svar på tråden "Trashigaste" bröllopet?