Inlägg från: Principisessan |Visa alla inlägg
  • Principisessan

"Trashigaste" bröllopet?

Såg en släktings bröllopsfoto och hans numer fru hade en gardin istället för slöja i håret. Var tvungen att titta till en gång extra men jo, det var spetsgardinen från ikea. Måste säga att det såg rätt trashigt ut.
    Och så blir jag väl föremål för min egen trashighet, jag har alltid tyckt att det är trashigt med smörgåstårta på bröllop. Nu när vi ska gifta oss och ska ha afternoon tea istället för bröllopsmiddag, gissa vad min blivande tycker att vi ska bjuda på? Haha kan ju inte gärna förbjuda honom heller men bläh, det passar ju inte alls in :)

• Principisessan

Daniiel: hehe jo visst kan man ju pyssla själv men jag har ju likadana gardiner som sovrumsgardiner. Min andra kusin ringde mig och utbrast : "har du sett att det är min köksgardiner?"

Nej men det är klart att man inte kommer undan trashighet, det är ju en fråga om smak.

• Principisessan
    daniiel skrev 2013-02-13 21:14:54 följande:
    Ja, jag har för mig att programmet har varit upp förut, men tänkte om någon annan missat det :)

Haha nej, jag håller med om att det många gånger är otroligt överdrivet och i min smak väldigt fula klänningar :P Och det gäller överlag alla såna klänningar jag sett. Samtidigt är jag lite fascinerad över deras bröllop hehe
     hade missat det totalt! varit hemma med magsjuka ett par dagar så plöjde igenom några avsnitt idag.
    Usch så hemskt det verkar. De som gifter sig är ju knappt ens vuxna och den här "raggningen" efter danser där de i princip släpar med sig en tjej i håret som de spanat in. Stackars tjejer, inga ambitioner, kan knappt läsa då de flesta inte går i skolan och har som arbetsupgift resten av sitt liv att städa hemmet, med början från typ 11 års ålder. Hua! 
  • Principisessan

ringkuddar

skyhöga platåskor, tycker det ser lite våpigt ut

klänningar med väldigt glansig organsatyg som reflekteras av blixten när den fotas. Tycker det ser billigt ut

Fel underkläder eller underkol är verkligen förödande för en fin klänning. Både klänningar där bruden använt snörningen till klänningen som väldigt hårt knuten korsett och det blir knöligt/valkigt i ryggen och sidorna. Och när det är fel underkläder vilket gör att valkar förstärks med det vita tyget. Det värsta är nog för stora (vida och med många ringar) till en klänning som egentligen skulle ha haft en mycket mindre underkjol. 

klädkod kavaj eller kostym och brudgummen har smoking/frack/jaquette

hundar som ringbärare

såndär tyllmanchetter som sitter på vissa cake toppers. Tycker de är hemskt fula

näsdukar som delas ut till alla gäster vid vigseln (obligatoriskt att gråta?) 

klänningar som är jättekorta fram (lår-kort) och långa bak. tycker det ser tacky ut  

• Principisessan

Danieel: haha det skulle nog mina barn också tycka om de såg dem. Å andra sidan hade de som förslag att få ha gympadräkt och Disney prinsessklänning på vårt bröllop, så ja.. Det är väl inte så långt ifrån .
    och gällande serien så blir man ju lite fascinerad. På något sätt känns det som en trafikolycka, man vill inte se men kan inte hjälpa att snegla dit iallafall ;)

• Principisessan

Inbjudan via mail slår rätt högt på traschighetsskalan för mig. Speciellt när brudparet inte tänkt på att alla inte har samma typsnitt som de har lokalt installerat på sin dator :) ( och ja, jag har fått en sån inbjudan)

Svar på tråden "Trashigaste" bröllopet?