Inlägg från: jimmyojennifer |Visa alla inlägg
  • jimmyojennifer

"Trashigaste" bröllopet?

Mobiltelefoner
    Fylla
    Utmanande klädsel
    Opassande beteende (jag tror ni förstår vad jag menar med den punkten)

Är de sakerna som dyker upp i mitt huvud. I övrigt så tycker jag att allt lull lull och övriga detaljer är personliga och smaksak. Sedan ligger det i betraktarens ögon. Om brudparet minns sitt arrangemang och upplägg med glädje tycker jag att man lyckats! Solig

• jimmyojennifer

Är det bara jag som överlag tycker att det är jätte konstigt att de finns caketoppers där mannen på något sätt framställs som motvillig till bröllopet?
    Varför vill man ens ha en sån, vart är humorn?

Jag vill då inte ha en bröllopstårta med ett "skämt" på som säger att jag ville gifta mig men min karl ja han va då inte så villig.

• jimmyojennifer

Susannejoh- då kan jag förstå att ni valt en sån caketopper, jag gillar de som sagt inte men i ert fall så Ser jag humorn! :) om du "tjatat" i flera år är de rätt kul. Jag antar att era bekanta är medvetna om hur länge du försökt få till ett bröllop :)

• jimmyojennifer

haha, hela den här tråden visar verkligen hur olika vi människor är! =) Men den är väldigt rolig och det är mycket saker på vårt bröllop många nog skulle tycka var trashigt!

Saker jag tycker är trashigt:

* Kuvertavgift- Jag tycker att man ska rätta munnen efter matsäcken.
    * Brudar som tycker att allt handlar om dom och alla ska lyda. Bästa är när dom totalt kör över även sin brudgum.
    * Överdrivet färgmatchat- allt behöver INTE färgkoordineras!
    * När det bara är FÖR mycket. Godishjärtan, rim, sånger, alla eviga lekar, gästbok, planerade tal tills öronen trillar av, klippa slipsar, skor leken, spexdanser, ja ni fattar- där man tagit ALLT som finns att ha och göra på ett bröllop plus lite eget hittepå.
    * Tidsplanering till absurdum! "Nu får ni svepa skumpan för om 2 minuter ska brudens far hålla tal" Och man som gäst blir vallad hit och dit på klockslag som något himla får!
    * Brudpar som förväntar sig att alla ska göra precis allt som dom vill och tänkt sig för att "det är ju faktiskt deras dag" och sen blir sura om någon inte vill gå på 35 minuter lång tipspromenad i spöregnet.

• jimmyojennifer
    Mmmaria skrev 2013-02-13 12:32:06 följande:

Något som jag tyckte var trashigt eller i alla fall inte ok var att min mans syster hade sin bröllopsklänning på sig på vårt bröllop (!). Det var en vit tvådelad dress med lång tajt kjol och små blommor på överdelen.

FY! INTE okej enligt mig! Haha.. vilken konstigt grej att göra!
  • jimmyojennifer
    afturelding skrev 2013-02-13 17:35:02 följande:
    Det är inte mycket jag tycker är osmakligt, men detta är riktigt illa:

Är det här på riktigt!? Är det verkligen någon som tyckte att det var fint att se ut såhär på sin bröllopsdag? JÖSSES?
  • jimmyojennifer

Att ha bebismage när man är brud är väl inget konstigt, men den kan väl få stanna under tyget i alla fall!!!!

• jimmyojennifer
    daniiel skrev 2013-02-14 21:28:49 följande:
    Min dotter kikade över axeln precis när jag bläddrade förbi den här bilder och hon utbrast "Åh! Gå tillbaka till klänningarna.. där, där där... JA, SÅ FIIINA!" ;P haha Kan ju dock tillägga att hon är 6år ;)
    Haha, 6 åriga jag hade nog också avgudat den barbie liknande klänningen! Hade någon försökt få på mig det där idag hade jag smällt av! FY!
  • jimmyojennifer

Vi kommer nog gå in till Bryan Adams - All for love. Vi kommer inte dansa, studsa eller ha koreograferat vår ingång bara gå.

Det är så fruktansvärt överreklamerat och kärleks tramsigt jag vet. för att inte tala om hur många här som nog tycker att det platsar as bra på trashig listan haha...

Men det är vår låt! =)

• jimmyojennifer

Det är så roligt att läsa i den här tråden! Vi är alla så olika och har så olika smak! Det får mig att vilja hylla människan och bara älska allt vi är! Tacka vet ja olikheter!

Vi kommer gifta oss i kyrkan, jag kommer ha stor fin klänning och "bird cage" och min kille svart kostym. Hans gröna kravatt kommer vara likadan som de gröna kravatterna på våra marskalker. Dom kommer matcha mina tärnor i gröna klänningar. Alla blommor består av daggkåpa (samma gröna färg) och champangefärgade rosor.

Vi kommer gå in i kyrkan till lejonkungen och ut till bryan adams. Dock gå inte dansa =)

Våra bordsdekorationer är daggkåpa, gröna servetter med våra namn på och ljusluktor med gröna band runt.

Vi kommer ha festen i en gårdslokal med hemfixad mat och smörgåstårta.Med det sagt så vet jag att vårt bröllop får många här inne att tänka "FY!" Men det är lugnt, som sagt alla är vi olika och vilken himla tur! Så klyschigt men sant hur vore världen om vi alla tyckte lika? =)

Jag håller med Sandra380 jag har också jätte svårt för rött i bröllopsammanhang. Rött får mig att tänka på moulin rouge, sammet och prostituerade. Jag har någon faciniation av 1800 talets Paris och tycker att det är makalöst, men vill helst inte tänka på det i bröllopsammanhang.

• jimmyojennifer

Hysteriska brudar! Fy för det!
    Jag, jag, jag- det här handlar bara om mig, jag är brud, hur jag ser ut, gör, säger, mår är det viktigaste av ALLT! Juste jag har ju en brudgum- äh han får anpassa sig för det här min dag och jag ska vara brud och alla gäster ska vara jätte engagerade och göra precis som jag säger och ingen får ha åsikter eller säga emot! Och mina gäster ska vara uppklädda och glada och på bra humör, och ha med sig presenter och stanna tills jag tycker att dom får gå hem!

Sånt blir jag knäpp på!

• jimmyojennifer

Hej, vad syftade du på? Var det mitt inlägg eftersom du skrivit precis under eller var det något annat du syftade på =) ?

Jag har följt den här tråden ett tag och jag tycker inte att det verkar som att folk tar illa vid sig? Eller är jag trög =)

Halva mitt bröllop passar i alla fall in på det flestas idé om trashigt och det tycker jag är rätt roligt att vi är så himla olika. Även om man har sin trashig lista så tror jag att man skulle ha väldigt kul på ett bröllop som fyller hela den kvoten även om man själv inte hade organiserat det just så. =)

tendrejasmin skrev 2013-03-27 14:45:36 följande:
    Men alltså..
    Det här är en humortråd, igenkänningshumor på hög nivå.
    Om man inte tål att andra har åsikter om delar av ens bröllop så kanske man inte ska fortsätta läsa..
    Den här tråden är inte till för att dissa de som har budgetbröllop ochkanske inte har råd med tre-rätters på en herrgård. den är till för att dlea med sej av saker som många gör i bröllopssammanhang som kan upplevas lite trashigt.. Det betyder ju inte att bröllopet är trashigt, det kan ju vara ett fint litet intimt bröllop där just den grejen passar just för er. om det sen är redig fylla eller converse skor så är ju det det ni gillar.
  • jimmyojennifer

Jag håller med dig TheD. Brudar som glömmer bort sin brudgum är lite osmakligt! Det heter väl i alla fall "vårt bröllop"

• jimmyojennifer

Nej fy! Finns det verkligen folk som gör det, skickar inbjudan via mail? Folk borde skämmas! Man kan faktiskt köpa väldigt fina enkla vykort på tex åhlens och bara printa infon och klistra på om man inte vill pyssla/lägga massor av pengar.

Men via mail är inte okej tycker jag!

majjja skrev 2013-04-01 22:43:48 följande:

Inbjudan via mail slår rätt högt på traschighetsskalan för mig. Speciellt när brudparet inte tänkt på att alla inte har samma typsnitt som de har lokalt installerat på sin dator :) ( och ja, jag har fått en sån inbjudan)
  • jimmyojennifer

Speciellt onyktra brudar tycker jag är väldigt osmakligt!

HalkatlaNr1 skrev 2013-05-16 13:40:48 följande:
    Alltför fulla gäster eller brudpar är inte något jag tycker är passande..
    Blir så lätt bråk under sådana omständigheter och de vill man ju inte..
    Framtiden är den du själv skapar
  • jimmyojennifer

Alltså en full brudgum är inte heller så värst trevligt men just en brud piffad, fixad med vackra kläder och frisyr som sitter på små timmarna med håret på ända, sluddrar och är sådär jättefull känns bara fel på något sätt :) vet inte varför jag tycker det

Framtiden är den du själv skapar
Svar på tråden "Trashigaste" bröllopet?