Inlägg från: kouki |Visa alla inlägg
  • kouki

"Trashigaste" bröllopet?

Js Fästmö skrev 2013-05-08 10:47:07 följande:

Något som jag tyckte var lite kasst var en kompis till min svägerska. De hade själva gift sig några veckor innan i fina festkläder men på min brors bröllop kom hela familjen, Mamma, Pappa och 2 barn i skitiga foppatofflor!!

Åh. På min mosters bröllop kom en argentinsk faster till brudgummen i långklänning och orangea foppatofflor. Jag blev bestört (som 15årig gäst).... Visade sig att hon har enorma problem med sina leder och att det är de enda skorna som inte ger henne enorma smärtor. Lite kul ändå med förvirrningen ^^
  • kouki
    Chicita skrev 2013-05-16 10:06:06 följande:
    Så slappna av och försök inse att man ibland behöver få skratta lite åt både sig själv och åt saker i allmänhet.
    Det är stor skillnad på att säga att "jag tycker att den här saken är trashig" och att säga att "du är trashig".
    Om du inte kan skilja på sak och person så kanske du är för känslig för att hålla till i ett forum där man faktiskt får diskutera även saker man inte tycker om... 
    Hear hear!
  • kouki

- Såg nyss ett bröllop på Virgin Diaries, där allt handlade om att mannen skulle förlora oskulden. GOSH. Måste varit bland det mest trashiga jag sett. Kräks

- Spetsiga brudskor och kläder som sitter illa (för stort/litet/urringat/kort/whatev). Tiaror bara för sakens skull (annan deal om det är en som gått i arv i generationer, då kan jag förstå det)

- Brudpar och gäster som ser direkt ovårdade ut, samtidigt så är plastic fantastic lika illa (blekta tänder, orange spraytan, stela lockar, klistrad backslick etc)

- I allmänhet när bruden försöker inbilla sig att hon tillhör kungahuset, men även när det är raka motsatsen... MCs/läder/PVC hör inte hemma på ett bröllop tycker jag... 

- Det billigaste mousserande vin som finns, bara för att man SKA ha skumpa. Då finns det mycket trevligare alternativ till brudskål!

- Brudöverlämning, speciellt när bruden är över 30 och har barn... 

- Sen har jag svårt för när folk inte håller koll på ettikettregler, de behöver ju inte följas till punkt och pricka, men att inte ens försöka läsa på så att man vet vad de innebär? Det är som att vara förstföderska utan att läsa på en enda text om hur en födsel ter sig. ._.

När mitt bröllop väl sker, om det gör det, så kommer jag dock nog ha med vad andra nämner ^^
    - Mycket puttenuttigt/kärleksgalet, genomtänkt i evigheter och tematiskt med färger samt spex
    - Barn är inbjudna!
    - Buffé!
    - Såpbubblor och/eller ris!
    - Bukett-kast
    - Toalettkorg (sjukt smidigt ju? men kan förstå tankegången om trash)
    - Med säkerhet så kommer dansen spexas till, skulle inte vara jag att bara dra en vals utan att göra något extra av det.  

• kouki

Oh, btw, om ni har tråkigt så kan ni kolla in Bridal Plasty! Trashig bröllops TVshow som är bara så svår att inte låta bli att fnittra åt^^

• kouki
    Js Fästmö skrev 2013-05-20 08:52:38 följande:

Kouiki - Vad roliga saker du skrev upp. ;) Men håller med, vissa saker man själv har kanske andra tycker är WT.

Personligen skulle jag aldrig ha såpbubblor. Men billigt mouserande kan jag absolut ha OM det är gott, jag föredrar smaken framför priset.

Men detär väldigt kul att läsa om vad vi alla tycker, man får ha glimten i ögat..hihi

Jag har laddat lite ;) 
    Men kommer nog upp fler. 

Såpbubblor är ju underbara! Haha^^
    Ja, absolut, om det smakar gott är det ju inget problem. Men var på ett bröllop där brudparet aldrig druckit vin i princip, och det var verkligen inte gott. Då kan man likagärna ha något annat i min mening :)

Sjukt underhållande! :D Kan ju skratta lite åt mina egna åsikter då de egentligen i teorin är rätt löjliga, samtidigt som det är faktiskt så jag känner ^^ 
  • kouki
    daniiel skrev 2013-05-20 21:33:13 följande:
    Hahaha blev så full i skratt när jag läste det där, för jag hade inte läst något alls om en förlossning (antar att det är vad du menar?) när jag fick mitt första (och enda) barn ;)
    Jo precis! Visserligen hade paret jag tänker på planerat kjesarsnitt och blev helt galna och traumatiserad för att ungen inte skrek det första den gjorde. Lite svårt när halsen är igenslemmad kanske... :P Tycker bara det ligger i ens egna intresse att vara informerad^^

Oh well!
    OnT:
    Återanvända saker från ett bröllop med en tidigare partner, direkt deprimerande.
    Sen såg jag en dam på DrPhil som skulle gifta sig för 11:e gången och därför skulle temat vara 11 på bröllopet. Stackars brudgum säger jag. Trashigt värre då det blir som en cirkus nästan ._. 
  • kouki
    jimmyojennifer skrev 2013-05-21 10:12:11 följande:
    11 gånger! Att man inte skäms!!
    Framtiden är den du själv skapar
    Js Fästmö skrev 2013-05-21 10:33:40 följande:
    Ja, tänkte också så, skäms hon inte?? hahaha
    Haha, jag dog lite när jag hörde det först och trodde inte att det var sant. Hon var dessutom bara ca 35 har jag för mig. Då är det minsann korta bröllop! Ofta så förlovade hon sig inom 2 månader (trash?!)... Men nu så hade de minsann väntat i 9 månader! WOW :D

Kom på en till sak, bensmink?! Whats up with that :o 
Svar på tråden "Trashigaste" bröllopet?