"Trashigaste" bröllopet?
Något som jag tyckte var lite kasst var en kompis till min svägerska. De hade själva gift sig några veckor innan i fina festkläder men på min brors bröllop kom hela familjen, Mamma, Pappa och 2 barn i skitiga foppatofflor!!
Något som jag tyckte var lite kasst var en kompis till min svägerska. De hade själva gift sig några veckor innan i fina festkläder men på min brors bröllop kom hela familjen, Mamma, Pappa och 2 barn i skitiga foppatofflor!!
- Såg nyss ett bröllop på Virgin Diaries, där allt handlade om att mannen skulle förlora oskulden. GOSH. Måste varit bland det mest trashiga jag sett.
- Spetsiga brudskor och kläder som sitter illa (för stort/litet/urringat/kort/whatev). Tiaror bara för sakens skull (annan deal om det är en som gått i arv i generationer, då kan jag förstå det)
- Brudpar och gäster som ser direkt ovårdade ut, samtidigt så är plastic fantastic lika illa (blekta tänder, orange spraytan, stela lockar, klistrad backslick etc)
- I allmänhet när bruden försöker inbilla sig att hon tillhör kungahuset, men även när det är raka motsatsen... MCs/läder/PVC hör inte hemma på ett bröllop tycker jag...
- Det billigaste mousserande vin som finns, bara för att man SKA ha skumpa. Då finns det mycket trevligare alternativ till brudskål!
- Brudöverlämning, speciellt när bruden är över 30 och har barn...
- Sen har jag svårt för när folk inte håller koll på ettikettregler, de behöver ju inte följas till punkt och pricka, men att inte ens försöka läsa på så att man vet vad de innebär? Det är som att vara förstföderska utan att läsa på en enda text om hur en födsel ter sig. ._.
När mitt bröllop väl sker, om det gör det, så kommer jag dock nog ha med vad andra nämner ^^
- Mycket puttenuttigt/kärleksgalet, genomtänkt i evigheter och tematiskt med färger samt spex
- Barn är inbjudna!
- Buffé!
- Såpbubblor och/eller ris!
- Bukett-kast
- Toalettkorg (sjukt smidigt ju? men kan förstå tankegången om trash)
- Med säkerhet så kommer dansen spexas till, skulle inte vara jag att bara dra en vals utan att göra något extra av det.
Oh, btw, om ni har tråkigt så kan ni kolla in Bridal Plasty! Trashig bröllops TVshow som är bara så svår att inte låta bli att fnittra åt^^
Kouiki - Vad roliga saker du skrev upp. ;) Men håller med, vissa saker man själv har kanske andra tycker är WT.
Personligen skulle jag aldrig ha såpbubblor. Men billigt mouserande kan jag absolut ha OM det är gott, jag föredrar smaken framför priset.
Men detär väldigt kul att läsa om vad vi alla tycker, man får ha glimten i ögat..hihi
media-cache-ak1.pinimg.com/736x/36/5d/89/365d8934b84f72a7821c5c624dafff4e.jpg
Denna bild är väl rätt trash, men o så underhållande.