Inlägg från: Js Fästmö |Visa alla inlägg
  • Js Fästmö

"Trashigaste" bröllopet?

Jag tycker att de syrianska bröllopen man såg på TV var trash. Kilovis med smink så att vissa såg ut som draqueenartister, överdrivna tiaror, en scen för brudparet att sitta på och skära upp tårtan med en sabel. Fyrverkerier när de ska in i lokalen som låg mitt i ett industriområde.

• Js Fästmö

Något som jag tyckte var lite kasst var en kompis till min svägerska. De hade själva gift sig några veckor innan i fina festkläder men på min brors bröllop kom hela familjen, Mamma, Pappa och 2 barn i skitiga foppatofflor!!

• Js Fästmö
    TheD skrev 2013-05-08 20:39:41 följande:
    Varför blev familjen insläppt????!!!!
    Vi såg det inte förens på mottagningen. :/
  • Js Fästmö
    amerika skrev 2013-05-09 10:59:01 följande:
    Lite off topic men kom ändå att tänka på det:
    Jag var i förvaltningsrätten (i tjänsten) där advokaten hade kostym med foppatofflor, visserligen svarta med svarta strumpor, men ändå....
    Hahaaha, vad kul! Snart kommer väl foppa med klack. ;)
  • Js Fästmö
    jimsan78 skrev 2013-05-12 04:51:48 följande:
    Skulle vilja se hur de personernas bröllop är som måste klanka ner på andras bröllop. Är de så fina i kanten själva eller vad beror det på? Alla människor har olika smak och tycke om hur ett bröllop ska vara och tycker att så ska det väl också få vara.

Fast är det fel att ha en åsikt?

Jag tycker exempelvis inte om Foppatofflor på en bröllopsmottagning eller tiaror lika stora som Amerikanska skönhetsdrottningar får - Det tycker jag är trashigt och det skulle aldrig synas på mitt bröllop.

Dock kanskejag har saker som andra inte gillar och det är helt okej, för det är mitt bröllop.

Andra får göra som de vill, och jag får göra som jag vill.

Jag blir inte upprörd eller tar illa vid mig om ngn tycker att en knälång klänning är ful ( jag kommer att ha det).

Man klankar inte ner på en specifik persons bröllop, utan vissa saker i allmänhet som man inte gillar.

Så du tycker inte man ska få säga vad man inte gillar??

• Js Fästmö
    daniiel skrev 2012-06-21 14:39:56 följande:
    Jag kan börja med det första jag läste, och höll med om, i den gamla tråden.

- När brudparet spexar till det under brudvalsen/första dansen.
    - Fulla brudar/brudgummar eller gäster som blir alldeles för överförfriskade. Fylla alltså. Speciellt under vigseln! Huua...
    Åhh ja, måste skriva under på det med att spexa till brudvalsen/första dansen. No no no. :D
  • Js Fästmö

Jag har köpt min klänning i en vanlig butik, det får man väl inte? ;)

Hmm, jag kommer fixa mitt egna hår och köpa blommor på en marknad bredvid ( gifter oss utomlands) och sen så har vi guldringar, man ska ju helst ha platina nu förtiden. ;)

• Js Fästmö
    jimmyojennifer skrev 2013-03-12 16:43:50 följande:

Det är så roligt att läsa i den här tråden! Vi är alla så olika och har så olika smak! Det får mig att vilja hylla människan och bara älska allt vi är! Tacka vet ja olikheter!

Vi kommer gifta oss i kyrkan, jag kommer ha stor fin klänning och "bird cage" och min kille svart kostym. Hans gröna kravatt kommer vara likadan som de gröna kravatterna på våra marskalker. Dom kommer matcha mina tärnor i gröna klänningar. Alla blommor består av daggkåpa (samma gröna färg) och champangefärgade rosor.

Vi kommer gå in i kyrkan till lejonkungen och ut till bryan adams. Dock gå inte dansa =)

Våra bordsdekorationer är daggkåpa, gröna servetter med våra namn på och ljusluktor med gröna band runt.

Vi kommer ha festen i en gårdslokal med hemfixad mat och smörgåstårta.Med det sagt så vet jag att vårt bröllop får många här inne att tänka "FY!" Men det är lugnt, som sagt alla är vi olika och vilken himla tur! Så klyschigt men sant hur vore världen om vi alla tyckte lika? =)

Jag håller med Sandra380 jag har också jätte svårt för rött i bröllopsammanhang. Rött får mig att tänka på moulin rouge, sammet och prostituerade. Jag har någon faciniation av 1800 talets Paris och tycker att det är makalöst, men vill helst inte tänka på det i bröllopsammanhang.

Dett ainlägg beskriver ju tråden så bra, att vi alla är olika! :)
  • Js Fästmö
    Annamolly skrev 2013-05-16 21:47:28 följande:
    Var brollopstarta kommer att vara konstgjord, utom oversta lagret. De undre lagren ar bara tomma skal i plast tackta med sockermassa. Sedan serverar man en helt annan tarta till gasterna, som ar fardigskuren!

Detta tycker jag ar helt fantastiskt trashigt och bisarrt, verkligen. Men vi har inget val for det finns bara tva bagerier pa on vi ska gifta oss pa, och bada erbjuder exakt samma sak... Hahaha jag tycker det ar sa knappt sa det ar inte klokt.
    2013.06.22 Samos, Grekland

Haha, jag får hålla med, har jag aldrig hört talas om. :P

Men kul att du ser det komiska i det hela.

Får man fråga lite ödmjukt varför ni inte nöjer er med "riktiga" vanliga från något av de två alternativen? :)

• Js Fästmö

Kouiki - Vad roliga saker du skrev upp. ;) Men håller med, vissa saker man själv har kanske andra tycker är WT.

Personligen skulle jag aldrig ha såpbubblor. Men billigt mouserande kan jag absolut ha OM det är gott, jag föredrar smaken framför priset.

Men detär väldigt kul att läsa om vad vi alla tycker, man får ha glimten i ögat..hihi

• Js Fästmö

Jag tycker det är ganska osmakligt med personer som tar dyra lån för att kvinnan vill ha en ring med en enorm sten på. Helst vill hon att stenen ska sticka ut så mycket så den petar något stackars barn i ögat och sen skall hon gå och skryta om hur mycket den kostade fast att de fortsätter betala av den i flera år - inte ens säkert att den är avbetald om de skiljer sig. ;)

Har de stora krimskramsringar och man vet att personen inte tjänar 50 000 i månaden så tycker jag bara att det ser löjligt ut - som kvinnor som går runt med Gucciväskor och hävdar att de är äkta fast att G:et är felvänt. ;)

Fast jag tycker visserligen det är ganska trashigt att medvetet leva över sina tillgångar. " Nu ska vi ha ett bröllop som kostar 100 000 kr, men vi måste äta nudlar i fem år" ;)

Men alla prioriterar vi olika.

• Js Fästmö
    kouki skrev 2013-05-20 22:33:39 följande:
    Jo precis! Visserligen hade paret jag tänker på planerat kjesarsnitt och blev helt galna och traumatiserad för att ungen inte skrek det första den gjorde. Lite svårt när halsen är igenslemmad kanske... :P Tycker bara det ligger i ens egna intresse att vara informerad^^

Oh well!
    OnT:
    Återanvända saker från ett bröllop med en tidigare partner, direkt deprimerande.
    Sen såg jag en dam på DrPhil som skulle gifta sig för 11:e gången och därför skulle temat vara 11 på bröllopet. Stackars brudgum säger jag. Trashigt värre då det blir som en cirkus nästan ._.

Hahah 11 gånger!! Snacka om toffel till karl som går med på det temat! :P

Undrar vad man väljer för tårtsmak, efter 11 gånger..heheh

• Js Fästmö
    jimmyojennifer skrev 2013-05-21 10:12:11 följande:
    11 gånger! Att man inte skäms!!
    Framtiden är den du själv skapar
    Ja, tänkte också så, skäms hon inte?? hahaha
  • Js Fästmö

Vichy -håller med. Jag skäms när folk kopierar det där orginalklippet från USA. De gjorde det bea men folk som gör med exakt samma låt och utförande känns pinsamma,

Svar på tråden "Trashigaste" bröllopet?