Inlägg från: SandraElisabet |Visa alla inlägg
  • SandraElisabet

"Trashigaste" bröllopet?

Har läst i tråden lite då och då utan att kommentera. Har verkligen uppskattat humorn och de delade åsikterna! Flört Som andra skrivit - Jag tycker att det är uppfriskande.

Idag insåg jag att jag verkligen INTE gillar bröllopstårtor. Hela konceptet förvirrar mig. En större mängd bakverk placeras på eller brevid varandra, gärna i matchande stil, färg och form och med diverse "accesoarer" (cake toppers med mera) till...

Hmmmm hur tänkte upphovsmakarna där?

Jag har faktsikt bara sett ett fåtal bröllopstårtor som jag tycker är snygga, men då ser de bara fina ut, inte mumsiga! Att ha en stor bröllopstårta är i mina ögon lite som att servera ett stort berg kött. Jag som älskar bakverk, kakor och absolut tårtor mår illa när jag tänker på all den mänden socker och smör och grädde i ett bakverk.

Nu finns det säkert många där ute som tycker att vår "lösning" är trashig as hell men vi ska ha dessertbuffé med alla våra mumsiga favorier. Solig

Här är min nuvarande "trash-lista":

- Bröllopstårtor (främst stora med för mycket "dekorationer" eller försök till att matcha ett tema)
    - Överdrivet exklusiva bröllop när varken brudpar eller gäster håller sådan standard i vardagen (tänk: gipsy wedding)
    - Allt som visas om du googlar "trashy wedding"! (Vilket i och för sig är skitkul att skratta åt!)
    - För mycket smink/extrema lösnaglar och överdrivna lösögonfransar
    - Tema rött på bröllop. (Helt enkelt för att jag inte gillar kombinationen vitt och rött. Älskar rött annars)
    - Extrema temabröllop som egentligen inte är personligt för brudparet.
    - Brudar som använder sitt bröllop för att visa upp sig själva som på hundvisning.
    - Fylla innan/under vigsel!

Listan kan säkert göras längre. Glad

• SandraElisabet

Glömde en STOR trashig post! Drömmer

- Brudklänning i polyester som ser plastig ut!

• SandraElisabet
    Annamolly skrev 2013-03-22 21:21:44 följande:
    - Allt som visas om du googlar "trashy wedding"! (Vilket i och för sig är skitkul att skratta åt!)

Hahahahahaaa!!! Tack for tipset, SandraElisabet. Skrattar ihjal mig.

Kan aven tipsa om: tackyweddings.com/tag/trashy/
    2013.06.22 Samos, Grekland
    I KNOW! hahhaha, har spenderat alldeles för mycket tid med hakan vid knäna och ett frågetecken ovanför huvudet. Drömmer Det finns såååå mycket konstigt därute...
  • SandraElisabet
    tendrejasmin skrev 2013-03-29 01:11:39 följande:
    Ja jag börjde just läsa den... började längst fram.. harkel
    Insåg för sent att de var skrivna 2012... men men, kul att folk skärp till sej iaf och kan ta tråden för vad den är
    Sånt som händer. Solig Keep on TRASHING!

Jag tycker nog att vi listat det mesta typ.... Någon som kommit på något mer?
  • SandraElisabet
    Js Fästmö skrev 2013-05-08 10:47:07 följande:

Något som jag tyckte var lite kasst var en kompis till min svägerska. De hade själva gift sig några veckor innan i fina festkläder men på min brors bröllop kom hela familjen, Mamma, Pappa och 2 barn i skitiga foppatofflor!!

Åh fy!!! Hur tänker människor?? TRASH!!!
  • SandraElisabet
    jolm skrev 2013-05-09 15:08:51 följande:
    Det finns (tyvärr) www.google.se/search?q=crocs+heel&oe=utf-8&aq...:sv-SE:official&client=firefox-a&um=1&ie=UTF-8&hl= sv&tbm=isch&source=og&sa=N&tab=wi&ei=2p-LUdDkDYmI4 gTeu4CgDA&biw=1173&bih=499&sei=25-LUc6KOsz44QTU6YG IDw
    Hahahahahah! Jag kikade på bilderna, Snyggt!! Flört
  • SandraElisabet
    Annamolly skrev 2013-05-16 21:47:28 följande:
    Var brollopstarta kommer att vara konstgjord, utom oversta lagret. De undre lagren ar bara tomma skal i plast tackta med sockermassa. Sedan serverar man en helt annan tarta till gasterna, som ar fardigskuren!

Detta tycker jag ar helt fantastiskt trashigt och bisarrt, verkligen. Men vi har inget val for det finns bara tva bagerier pa on vi ska gifta oss pa, och bada erbjuder exakt samma sak... Hahaha jag tycker det ar sa knappt sa det ar inte klokt.

2013.06.22 Samos, Grekland
    Herregud så lustigt!! Solig
  • SandraElisabet

Enjoy. (Pinterest for life)

trashy wedding dresses...I'm pretty sure I know somone who will need this soon...

OH MY! I'm all for keg stands but not in a wedding gown! Classy to trashy in .02 seconds!

trashy wedding dresses - looks like a spider web.

Tacky weddings

funny wedding photography ideas....Tacky. More like tacky wedding pics.

• SandraElisabet

Ps. (Vi hoppas att klänningen glidit ner och att det INTE ska se ut så)

why oh why would you want to look this tacky and gross on your wedding day?

• SandraElisabet
    Nettan69 skrev 2013-08-11 13:11:36 följande:
    Men jösses vilka pinsamma bilder du har lagt upp
    Js Fästmö skrev 2013-08-11 14:33:06 följande:
    Hahaha fy!!!
    Eller hur!!? {#emotions_dlg.djavulsk}
  • SandraElisabet
    xMariax skrev 2013-08-15 21:31:02 följande:
    Jag vet inte om jag vill dra det så långt som ''Trashigt'' men...

Brudpar som kletar in tårta i varandras ansikten Brudpar som köper för små kläder (för urringade, tajta etc etc) Disneytema (det är väl ändå inte barnkalas?) Överdrifter (dekorationer tex) Detta är vad jag kommer på bara sådär iaf.. Sen kommer vi också ha ett ''trashigt'' bröllop såklart..

Vi gifter oss i kyrkan trots att vi inte är troende Jag har synliga tatueringar Mina föräldrar vill betala min brudklänning som vi annars inte skulle ha råd med Jag bestämmer i princip allt (m2b håller bara med)  
    Samma här, jag bestämmer också typ allt.... Vilken tur att min fästman och jag har ungefär samma smak. {#emotions_dlg.djavulsk}

Annat som vi ska ha som kan anses trashigt:
    Spotify-spellista och inte liveband,
    Stor sten i både vigselring och förlovningsring i alternativa stenar (morganite, moissanite eller labtillverkad diamant) som inte bärs ihop utan separat,
    Vi får ekonomiskt bidrag i present av våra familjer för att ha råd med festen.
Svar på tråden "Trashigaste" bröllopet?