"Trashigaste" bröllopet?
Har läst i tråden lite då och då utan att kommentera. Har verkligen uppskattat humorn och de delade åsikterna! Som andra skrivit - Jag tycker att det är uppfriskande.
Idag insåg jag att jag verkligen INTE gillar bröllopstårtor. Hela konceptet förvirrar mig. En större mängd bakverk placeras på eller brevid varandra, gärna i matchande stil, färg och form och med diverse "accesoarer" (cake toppers med mera) till...
Hmmmm hur tänkte upphovsmakarna där?
Jag har faktsikt bara sett ett fåtal bröllopstårtor som jag tycker är snygga, men då ser de bara fina ut, inte mumsiga! Att ha en stor bröllopstårta är i mina ögon lite som att servera ett stort berg kött. Jag som älskar bakverk, kakor och absolut tårtor mår illa när jag tänker på all den mänden socker och smör och grädde i ett bakverk.
Nu finns det säkert många där ute som tycker att vår "lösning" är trashig as hell men vi ska ha dessertbuffé med alla våra mumsiga favorier.
Här är min nuvarande "trash-lista":
- Bröllopstårtor (främst stora med för mycket "dekorationer" eller försök till att matcha ett tema)
- Överdrivet exklusiva bröllop när varken brudpar eller gäster håller sådan standard i vardagen (tänk: gipsy wedding)
- Allt som visas om du googlar "trashy wedding"! (Vilket i och för sig är skitkul att skratta åt!)
- För mycket smink/extrema lösnaglar och överdrivna lösögonfransar
- Tema rött på bröllop. (Helt enkelt för att jag inte gillar kombinationen vitt och rött. Älskar rött annars)
- Extrema temabröllop som egentligen inte är personligt för brudparet.
- Brudar som använder sitt bröllop för att visa upp sig själva som på hundvisning.
- Fylla innan/under vigsel!
Listan kan säkert göras längre.