Inlägg från: Chicita |Visa alla inlägg
  • Chicita

"Trashigaste" bröllopet?

Vår toastmaster hade med en gammaldags koskälla...
    Det var det närmaste man kom pussklockor på vårt bröllop Flört 
    Och den var enbart till för när toastmastern ville påkalla gästernas uppmärksamhet inför tal eller liknande som tur var Skrattande

Jag tycker väl egentligen inte att det är något fel om gästerna tar med pussklockor.
    Men jag känner lite samma här som jag känner när brudparet förser gästerna med ris, att det känns som att ge sig själv julklappar / födelsedagspresenter för att vara säker på att man får de gratulationer man vill ha.
    Om jag ville pussa på min nyblivne make så kunde jag göra det utan att någon ringde i en klocka Tungan ute 
    Men ska man vara riktigt PK nu då så bör jag väl tillägga "men jag ser inget fel i om någon annan vill ha pussklockor på sitt bröllop" Flört 

• Chicita
    M040812J skrev 2012-07-25 20:07:22 följande:
    Jag förstår precis vad du menar. Har ingen aning om detta var riktat till mig (bland andra) men jag har faktiskt läst i tråden från och till för att den i många fall är rätt underhållande. Men när man läser vissas inlägg så känner man en ganska hård, dömande underton, även om de flesta verkar förstå vinken. Det är vad jag syftade på, att jag trots att detta är en "glimten-i-ögat-tråd", generellt har rätt svårt för att folk gärna tar alla små tillfällen i akt för att spy ut galla på andras sätt att vara, gärna om de avviker från normen. Vill inte alls kapa tråden så nu ska jag låta er skriva på. Hoppas min tanke blev lite tydligare. Skrattande
    Det var mer allmänt riktat.
    Kanske lite mer till de som är hårdare i bedömningen än du är, och inte kan se glimten i ögat över huvud taget...
    Men bra att du förtydligade din ståndpunkt Glad 
  • Chicita
    Louise skrev 2012-07-25 20:12:26 följande:
    Hm... nu finns det bara en sak jag undrar Obestämd vad är en pussklocka?
    Dom kan se ut så här exempelvis...
    Det är alltså något som står på borden, antingen vid varje gäst eller utplacerat lite här och där (om det inte är så att brudparet låter folk ta med sina egna då Flört)
    När någon vill att brudparet ska pussas så plingar man med klockorna.
    Alltså en annan variant av att klinga i glasen eller stampa i golvet

• Chicita

Satte mig i soffan för att pusta ut lite nu och slog på TV'n. Real Houswifes var visst på trean. Inget jag brukar kolla på...
    Men det var ett avsnitt där någon av dom där husfruarnas döttrar skulle gifta sig och jag fastnade.

Mamman kunde knappt gå i sin snäva sjöjungfruklänning när hon gick in först längs altargången. Hon fick ta pyttesmå "geishasteg" (alltså man går från knäet och ner bara, inte rör låren). Och sen kom bruden. Klänningen var en riktig gräddbakelse med massa bling, men den satt inte bra. När hon gick så "gungade" klänningen och stötte i framför henne. Flera gånger fick hon liksom sparka på klänningen och ta ett halvsteg för att inte trampa på den och snubbla...

Sånt tycker jag är trashigt.

Alltså om du inte kan röra dig i dina kläder så spelar det ingen roll hur dyra dom var. Det ser ändå billigt ut.
    Så om du har en klänning som är svår att gå i, så träna på att göra det. Ta på dig den och traska fram och tillbaka i hallen därhemma tills du kan röra dig som om du hade såna klänningar varje dag, som om det är en naturlig del av din kropp... 

• Chicita

Vem är Lisa? 
    Bruden?

Jag gillar inte såna här program alls, så jag har ingen aning om vem som är vem. Jag visste bara vad programmet hette för det blev paus precis när jag skrev mitt inlägg Oskyldig Tungan ute

• Chicita
    MeaJ skrev 2013-02-11 21:11:21 följande:
    Jag kan säga att gästerna stod som frågetecken
    Sommarbrud 2013
    Vissa har nog sett ett hundratal för många romantiska Hollywoodkomedier Flört
  • Chicita
    eml33h skrev 2013-02-13 13:05:44 följande:
    Vill man att gästerna ska få magknip eller?! :P
    Haha.. ja det var några (bland annat svärfar) som åt så dom fick ont i magen på vårt gästabud (middagen alltså) Flört
    Men det var för att flera (bland annat maken) inte kollade menyn ordentligt utan plockade på sig för mycket av varje servering.
    Efter första serveringen pustade maken och sa "åh vad skönt att det bara är en servering kvar innan efterrätten" och då var det två till...
    Serveringspersonalen kunde ju inte få ut allt på en gång, utan varje servering (omgång med mat) bars ut i 2 -3 vändor. Och han räknade varje serveringsvända som 1 matomgång... och han öste på faten därefter också Tungan ute 

Men det var ju inte meningen, och de som hade koll på menyn såg ju att inte allt var framburet första vändan utan väntade tills alla serveringsfat stod på bordet innan dom började plocka på tallriken... 
  • Chicita

Något jag kan tycka är lite allmänt traschigt men som kan bli extra tydligt på bröllop är:

# Tjejer som inte kan gå i högklackat, men som absolut måste göra det ändå och vacklar fram med risk att bryta både vrister och annat på ojämna golv, vägar eller gräsmattor. 

# Flagnande nagellack eller klumpiga för långa lösnaglar / gelé-akrylnaglar (här har jag själv problem, verkar vara något i mina naglar som gör att det inte håller. Till och med gele/akrylnaglar släpper efter en vecka)

# Tjejer som tar till smärtstillande för att klara av att klämma i fötterna i skor som gör ont eller korsetter som är för små.

# Kläder som sitter illa (man ser inte smalare ut för att kläderna är 2 nummer för små, snarare tvärt om)

# Folk som blir för fulla (oavsett kön eller "status" )

# Och så en speciell för bröllop, födelsedagar eller andra speciella tillställningar där man ser gästerna som statister som är där för att hylla en (vilket man ser till att dom gör med alla medel tillgängliga) 

• Chicita

Jag älskar ju tårta och hade hellre skippat middagen än tårtan faktiskt Flört
    Men jag tar hellre en god efterrätt än tårta om inte brudparet gillar tårta. 
    Och om brudparet inte gillar fikabröd över huvud taget och inte äter desserter utan är mer för chips så hade det varit kul med små portionsskålar med brudparets favoritchips och kanske favoritdipp...
    Tja ni förstår nog vad jag menar Flört 

Och det ingår lite i det som många andra sagt:
    Att man försöker vara något man inte är, eller har det på ett visst sätt "bara för att det ska vara så" 

Svar på tråden "Trashigaste" bröllopet?