Inlägg från: Chicita |Visa alla inlägg
  • Chicita

"Trashigaste" bröllopet?

afturelding skrev 2013-02-13 17:35:02 följande:
    Det är inte mycket jag tycker är osmakligt, men detta är riktigt illa:

Ja den har jag sett förut, tror jag länkat till den själv till och med Flört
    Känns som att hon skulle behövt en BH eller i alla fall lite brösttejp för att lindra trycket på själva klänningen Tungan ute
  • Chicita

Finns ju andra "snygga" brudklänningar (eller vad man ska kalla dom)

Jag vet väl inte riktigt om den här klänningen passade på den här bruden heller, det ser nästan ut som att klänningen försöker svälja henne tycker jag

• Chicita
    daniiel skrev 2013-02-13 21:05:37 följande:
    Den här typen av klänningar är ju väldigt vanliga bra sk. travellers. Deras bröllop är ju överlag minst sagt speciella. Allt ska vara stort, glittrigt, färgstarkt och många gånger gärna lite avklätt också. Dessutom gifter dom sig väldigt unga och har otroligt påkostade bröllop. Jag har sett en hel del på "My big fat gypsy wedding" och jag tycker det är riktigt intressant faktiskt.

Kika bara här tex
    " target="_blank">

Jo jag har sett programmet.
    Men den här klänningen såg inte ut att passa henne bättre för det Flört 
    Det var väl bara något med modellen som gör att det känns som om hon försvinner i den, som om kjolen är på väg att svälja henne hel... 
  • Chicita
    Augusti13 skrev 2013-02-14 12:57:46 följande:
    Har du några exempel? Låter ju otroligt underhållande ;) Byfiken på vad du räknar till den kategorin? Tal osv?
    Bland annat att kräva (inte önska, önska är en helt annan femma) att gästerna klär sig i en viss färg eller att ställa krav på att vissa ska hålla tal (man ska gärna få korrekturläsa det också så man vet att det inte är pinsamt Tungan ute).
    Eller när brudparet står i dörröppningen till festlokalen och samlar in presentkuverten själva när gästerna går in...

Jag tycker även det här med att dela ut rispåsar kan höra dit (i vissa fall i alla fall) eftersom att riset var en offergåva från början. Alltså man offrade en del av sitt eget dyrbara ris för att ge brudparet lycka och många barn. Så att ge en rispåse kan bli i princip "här, du ska gratulera mig". Lite som att köpa sin egen present bara för att vara säker på att man får det man vill ha Flört

Khom-Loy eller andra saker där man på ett arrangerat sätt går ut och gör något tillsammans för att brudparet ska lyckönskas. Det kan vara att arrangera ljuslyktor i en hjärtform eller liknande.
    Alltså sånt som kan låta jättebra på pappret, men som inte är så lätt att genomföra i praktiken utan att någon står och pekar och styr, vilket alltså inte är så romantiskt i praktiken sen Flört

Eller där gästerna flyttas runt i omgivningarna för att det ska tas bilder som inte har störande bakgrunder men ändå ser "oplanerade och avslappnade" ut... 

--------------------------------------------------------
    Jag kan ju säga att vi själva hade som önskemål att våra gäster skulle klä sig enligt vårat tema (medeltid) men det var helt frivilligt och det var vi noga med att tala om. Så jag har själv varit och nosat på det där med att förvandla gästerna till statister Flört

Alla saker ovan har jag sett här på BT. Antingen som några berättat om i efterhand (eller om dom varit gäst där det hänt) eller folk som berättat att dom ska ha, eller har frågor om hur dom ska kunna genomföra...
  • Chicita
    Augusti13 skrev 2013-02-15 11:40:36 följande:
    Haha nu fick jag ett gott skratt! Har aldrig varit med om något liknande, som tur är ;)
    Dock har vi funderat på att köpa små flaskor för såpbubblor eftersom vi tycker det är så vackert, men vi kanske får tänka om :p
    Som trådstarten säger så kommer nog ingen undan från något som någon annan anser som "trashigt" Flört

Men jag kan ärligt säga att även om jag varit med på flera bröllop där många av sakerna som är listade här sen tråden startade funnits med, så tycker jag ändå inte att något av dom har varit just "trashigt".
    Mitt eget bröllop har också många saker som folk tycker är trashiga, men alla gästerna var då så glada över att ha fått varit med om den upplevelsen.
    (som sagt Tema-medeltids-bröllop, usch och fy Flört bland annat då...)

Det här är ju mest för att man ska kunna få skratta lite, kanske komma ner lite på jorden och inse att det finns värre saker än att dukarna till middagen är vita och brudklänningen är ivory (eller vilka problem som nu kan uppstå Flört )

När era gäster blåser bubblor på er så kanske en liten liten del av ditt leende och skratt kommer från tanken "haha jisses vad dom skulle tyckt att det här var trashigt nu på BT. Men det skiter jag i {#emotions_dlg.djavulsk}"
    Flört 
  • Chicita
    Vichy skrev 2013-02-19 18:11:31 följande:
    Man får julösa det bra... Jag har jobbat inom restaurang i 7-8 år nu och jobbat med buffé serveringar där det när det oftast var 400 pers minst under lunchruscherna... Man får vara förberedd bara så jag tror nog det går att lösa. En lokal som klarar det och tillräckligt med folk som kan fixa...
    Ja jag skrev ju att det kan vara jättebra också... Flört
  • Chicita
    blivande brud skrev 2013-02-19 23:03:14 följande:
    När bruden har gjort sig nästan oigenkännlig med löshår, lösnaglar, lösögonfransar etc....
    Och ilägg i BH'n, hårdsnörd riktig korsett under brudklänningen så hon knappt kan andas, extrahöga klackar (gärna med platå) så hon blir längre och alltså ser smalare ut men som hon inte kan gå ordentligt i... Flört

Försköningar i all ära.
    Jag fyllde i med lösår för att knuten skulle få vara mer kompakt som jag ville ha den istället för luftig. Jag hade lösögonfransar och gelénaglar, "hållainmagen-underklänning" och faktiskt höga skor med lite platå också...
    Men jag var ju ändå jag. Bara en lite bättre version så att säga...
    Och ingen skulle kunna säga att dom inte kände igen mig Glad 

Men jag håller helt med, och det gäller inte bara i bröllopssammanhang.
    Ett ex berättade att han hade träffat en tjej på pubben och hon hade följt med hem. Det började väl med att hon klev ur skorna och blev typ 15 cm kortare...
    När dom skulle lägga sig så plockade hon av lösögonfransarna, tog ur dom färgade linserna, plockade bort det långa löshåret (korthårig under), tog bort en sån där formande gördel för midjan, tog av den vadderade puschup-BH'n och geléinläggen i den...
    Det var ju en helt annan person än han blev intresserad av.
    Och det blev inget mellan dom... Hon fick klä på sig och samla ihop alla "lösa delar" som han sa, och gå hem.
    Han sa väl åt henne att hon var fin som hon var utan alla extra tillbehör, men det var ju inte samma tjej han blev intresserad av. Det var ju som att förälska sig i en tjej och sen bli stoppad i säng med hennes kompis *typ* och det ställde han inte upp på... 
  • Chicita
    HelenaFredrik skrev 2013-02-20 13:54:44 följande:
    /Säger hon som ska ha 5-rätters med vilttema och har valt att ha höstfärger som färgtema till sitt oktoberbröllop
    hehe.. helt rätt inställning Skrattande
  • Chicita
    daniiel skrev 2013-02-27 19:35:29 följande:
    Det är få saker som jag tycker ser så trashigt ut som spetshandskar liknande de här modellerna!
    Jag var bara tvungen att få det ur mig :P
    Haha och jag kan tycka att det är rätt fint. Flört
    Till rätt klänning och rätt styling...

Till fel typ av klänning och styling så kan det bli katastrof. 
  • Chicita
    FrökenMäkelä skrev 2013-02-27 21:47:37 följande:
     Snacka om att gå på utseendet och inte personligheten hos tjejen ;)
    Och här skulle jag ju då kunna kontra med:
    "Snacka om att döma folk på otillräcklig grund"
    Tungan ute 

Hur mycket hinner du lära känna någons personlighet under en kväll på krogen?
    Du ser hur dom ser ut och så sitter man och halvskriker några fraser till varandra.

Det här är en kille som är väldigt ödmjuk och inte utseendefixerad över huvud taget. Jag tror det tog 2 månader innan han ens vågade hålla min hand efter att vi setts första gången (vi umgicks i samma kompisgäng när vi var runt 18)

Om du hade träffat en kille på krogen med de mest otroligt blåa ögon och när du la handen på hans mage/bröstkorg så kändes det väldigt fast och "rutigt" där under tröjan och han såg ut att ha väldigt tjockt och fint hår och vackra vita jämna tänder och ni hade suttit och halvskrikit fraser till varandra och dansat lite under kvällen, sådär så du var lite småtänd på honom...
    Skulle inte du känt dig lurad på konfekten om du följer med honom hem och han visar sig ha en gördel under tröjan (och under den en slapp fläskig mage), han plockar ur en ihoprullad strumpa ur kalsongerna, tar av sig peruken som han hade för att dölja att han var halvt flintis), plockar ur dom blå linserna och tar ur den tillfälliga bryggan han har i väntan på permanenta porslinständer...

Min tanke hade i alla fall varit "vem f-n är det här egentligen, och vad mer har personen ljugit om för att framstå som bättre än vad denne är?"
    Om man måste förbättra sitt utseende med alla medel för att få någon intresserad så är man nog inte ute efter att väljas pga sin fina personlighet Tungan ute 
  • Chicita
    FrökenMäkelä skrev 2013-02-27 22:45:19 följande:

Skulle jag träffa en kille på krogen och känna ett inresse för honom att lära känna honom så drar man ju inte hem han första kvällen för att ha sex, eller... inte jag i alla fall.

Hade jag däremot träffat någon som man känner attraherad utav och vill ha en skön natt så ja då är det utseendet man dras till och inte personligheten.. och då förstår jag att man ber personen plocka ihop sina lösa delar och lämna bostaden

Ibland kommer attraktionen först, och det kan leda till något djupare om man får lite mer tid tillsammans.
    Hur som helst vet du inte tillräckligt för att döma honom.

Poängen var det där med brudar som använder så mycket "lösdelar", smink mm att man knappt inte känner igen dom. Och då berättade jag det här som en liten anekdot.  
  • Chicita
    jimsan78 skrev 2013-05-12 04:51:48 följande:
    Skulle vilja se hur de personernas bröllop är som måste klanka ner på andras bröllop. Är de så fina i kanten själva eller vad beror det på? Alla människor har olika smak och tycke om hur ett bröllop ska vara och tycker att så ska det väl också få vara.
    Läs trådstarten och sen läs om inläggen med en annan inställning.

De flesta här skriver upp saker som dom ändå hade på sitt eget bröllop eller säger att dom har varit på bröllop med saker som dom tycker är traschiga - och ändå tyckt att bröllopet var väldigt fint.

Tanken är att kunna få slappna av, skratta lite åt sig själv och inse att vi alla har förutfattade meningar som i slutänden faktiskt inte betyder något eftersom att alla bröllop är fina när man väl är där... 
  • Chicita
    jimsan78 skrev 2013-05-16 07:31:38 följande:
    Undrar vem som läst vad?! Läs ditt senaste inlägg , fundera en stund och vakna upp!
    Vad ska jag fundera på?
    Jag har läst precis hela tråden. Jag har varit med i den från början. Och det man kan komma fram till är att vi alla har en liten trashig del i oss om man ska gå efter vad andra tycker.
    Men som tur är så behöver man inte bry sig om detSkrattande 
    Alla bröllop blir fina - oavsett om man har delar som andra kan tycka är trashiga.

Jag hade så många delar i mitt bröllop som listas som trashigt här, och som jag väl själv skulle kunna tycka var trashigt också egentligen, beroende på hur det genomfördes.
    Men ändå (flera år efteråt) pratar gästerna fortfarande om mitt bröllop och kommenterar hur fint det var.
    Hur går det ihop?
    Jo helheten och genomförandet gör en hel del.

Många av de som skrivit här om vad dom tyckt är trashigt - har gift sig och lagt ut bilder från bröllopen i andra trådar. Och även om dom haft flera detaljer som listats här inne så är det ingen som klankar ner på bilderna.
    För det är en helhet...

Som exempel tar jag mig själv med medeltidstema (ujuj trashigt med tema va? Tungan ute ) och vi hade också brudöverlämning (men herre GUD vad hemskt Förvånad). Jag hade sytt min egen klänning (ojoj) och bakat min egen tårta (no... she didn't? Förvånad) Jag hade färgade inslag i min klänning, inga "brudskor", utan hela kvällen gick jag i fotriktiga WEB-sandaler till och med efter att min trasiga fot inte orkade med dom fina sandalerna jag hade tidigare... (snäppet värre än converse till och med?)
    Min brorsdotter hade foppatofflor till sin fina "prinsessklänning" (hon skulle vara näbb men blev sjuk. Hellre att hon kommer och känner sig fin, oavsett om det är foppatofflor eller inte - än att hon missar hela grejen).
    Vi hade faktiskt lite lekar (även om jag egentligen hatar lekar så var det här lite udda och speciellt) osv osv...

Och vet du - det är helt ok att tycka att dom här bitarna är trashiga om man nu vill det.
    Jag garanterar att om den personen som tycker att det är trash hade varit med på bröllopet så hade den också blivit helt tagen av stämningen och hela arrangemanget och inte hängt upp sig på detaljerna.
    Jag kan skratta rätt rejält åt saker som vissa tycker är trashiga här. För det är saker jag inte tänkt på själv. Men som tjaa... det är rätt trashigt... 
    Men att säga att den personens hela bröllop blev trashigt - Nej. Det tycker jag inte. Och jag skulle inte reagera på dom där "trashiga" bitarna om jag var med på bröllopet heller.

Så slappna av och försök inse att man ibland behöver få skratta lite åt både sig själv och åt saker i allmänhet.
    Det är stor skillnad på att säga att "jag tycker att den här saken är trashig" och att säga att "du är trashig".
    Om du inte kan skilja på sak och person så kanske du är för känslig för att hålla till i ett forum där man faktiskt får diskutera även saker man inte tycker om... 
  • Chicita
    jimsan78 skrev 2013-05-16 10:52:54 följande:

Vidare kommentarer känns överflödiga!

Såna här kommentarer känns överflödiga tycker jag ju själv då i och för sig...
    Det blir lite "jag måste ha sista ordet"-kommentarer över det hela liksom.

Man behöver inte svara om man inte har något att säga.
    Och nej jag hade inte behövt kommentera det här inlägget heller. Och jag kan själv tala om att "jag har inget mer att säga i X-ämne så nu avviker jag från diskussionen" om jag tycker så.
    (vilket också är onödigt).
    Och du behöver inte svara tillbaka och försvara varför du skrev som du skrev om du inte vill.
    Det är inte det som är meningen med det här inlägget, det finns helt enkelt inte något bakomliggande syfte i min kommentar.

Svar på tråden "Trashigaste" bröllopet?