• Anonym (Undrar om gravid)

Kan clearblue visa felaktigt positivt??

Hej, Har valt att va anonym då jag vet att många jag känner är här inne och är inte redo att dela detta med dem. Vid lunch idag tog jag och gjorde ett gravtest med clearblue digital. Resultatet blev gravid 1-2 veckor.. Jag blev jätte glad då vi endast försökt i knappt en månad, men sen läste jag lite noggrannare på förpackningen och där stod att man skulle ta testet fyra dagar innan beräknad mens. Är det så att jag kan ha fått fel utslag då det är två veckor kvar till min mens??? Vill hoppas att det inte är fel men har svårt att glädjas innan jag är helt hundra... Någon som har erfarenheter av det här??

• Svar på tråden Kan clearblue visa felaktigt positivt??
  • JuliBrud89

Om ett gravtest ær positivt ær det SÆLLAN fel, før det krævs ett visst hormon som ger utslag nær man ær gravid. Det finns alltså bara i kroppen nær man ær gravid :)

• caruba

Det beror ju lite på hur din cykel ser ut. Har du en 28 dagars cykel så har du ju ägglossning nu men har du en längre cykel så hade jag valt att testa mig fjorton dagar efter ägglossnig.

Men det sägs ju att ett digitaltest aldrig har fel. Så det verkar ju som att du är det och i så fall ett STORT GRATTIS.

• yavanna81

Jag har jobbat med att utveckla den här sortens test. Testet detekterar ett protein som heter hCG som produceras efter att man blivit gravid. Mängden hCG som produceras är olika för olika pesoner. Det gör ju att vissa kommer upp i detektionsgränsen tidigare än det står på förpackningen. Tillverkarna kan ju bara lova det som fungerar för alla.

Proteinets funktion är att hålla kvar slemhinnan i livmodern efter befrukning och det finns inte normalt i kroppen på en frisk kvinna om man inte är gravid, så att du har det skulle jag säga är ett mycket starkt tecken på att ni snart blir föräldrar.

Grattis!

• filibustern

som julibrud89 säger så är det sällan det är falskt positivt. och en digitaltestare borde ju inte ge utslag om inte hormonet finns där.. :) grattis

Oj då är det bäst stt börja vänja sig :) jag har en cykel på 44 dagar men tog ut en stav den 23maj och då fick jag min mens direkt så cykel blev bara 29 dagar den gången... Jag har känt mig lite allmänt konstig i kroppen därför jag tog testet.. Skall ta ett nytt om två veckor för att vara säker men vågar glädjas lite till nu :) vi har längtat så efter det här :) tack för att ni tog er tid att svara!

Och tack för era grattis!! :)

• JuliBrud89

Skønt att høra att det var vælkommet! Då får jag sæga GRATTIS!! Att vara mamma ær det bæsta i værlden!!!

Testade mig idag igen för att dubbelkolla och jag är fortfarande GRAVID!!! Skrattande

Jag har aldrig haft barn innan och har en annan fråga. 

Vi skall på en smekmånad i slutet av november i 2 veckor och får inte vara längre gången än v23 för den arrangören. Vet någon hur många månader det är?  Skall boka tid hos barnmorska direkt på måndag men är lite nervös just nu att det här ställer till hela resan..

• Anonym (hmm)
    Anonym (Undrar om gravid) skrev 2012-06-23 20:36:58 följande:
    Testade mig idag igen för att dubbelkolla och jag är fortfarande GRAVID!!! Skrattande

Jag har aldrig haft barn innan och har en annan fråga.

Vi skall på en smekmånad i slutet av november i 2 veckor och får inte vara längre gången än v23 för den arrangören. Vet någon hur många månader det är? Skall boka tid hos barnmorska direkt på måndag men är lite nervös just nu att det här ställer till hela resan..
    Det är svårt att veta exakt vilken vecka du är i nu.
    Men räkna från senaste mensens första dag (så gör ju bm) och se hur många veckor det blir.
  • Anonym (hmm)

Hur ska arrangören göra för att kontrollera vilken vecka du är i?
    Måste du har med intyg från din bm?

Anonym (hmm) skrev 2012-06-23 20:48:38 följande:
    Måste ha med intyg från bm där det skall stå vilken vecka jag är i samt i vilket tillstånd jag är i.. Det här är i USA så känns som de kan vara väldigt hårda på det.. 

• Anonym (hmm)

ok.
    Men då får vi hoppas att du ligger inom gränsen för vad som är ok för arrangören.
    Annars är det inte mycket att göra åt.

• Krystal

Blev du gravid i början av juni, typ vecka 22 och slutet av november blir ca vecka 47 (du skrev inget exakt datum, men 19 nov är måndagen i den veckan) så då är det vecka 25 för dig........ (har aldrig behövt räkna ut vilken vecka man är i och så, så är jag ingen expert på hur man ska räkna detta, så ni mer kunnig får gärna rätta om min uträkning är fel..)

• passionsblomman

Här (och på många liknande sdor) kan du räkna ut ditt bf (beräknade förlossningsdatum.
    Utifrån det kan du ju sedan räkna baklänges från v 40 (som är sista veckan) och se vart i tiden du hamnar om du tar bort 15 veckor.

Annars finns också en ny variant av gravtest från clearblue som även visar hur långt du ska ha kommit i graviditeten.
    Och du-grattis!

Det är svårt att vara modig när man är ett mycket litet djur
  • TheD
    Anonym (hmm) skrev 2012-06-23 20:48:38 följande:
    Ett läkarintyg skall med skrivet på engelska för både ut och hemresa. Sen har det med försäkringar att göra då vissa gäller endast fram till vecka 28 eller vad det är... Det kan bli bråk sen osv.
  • septembersol

Grattis till graviditeten! Säger som någon sagt redan innan - att vara mamma är underbart! :)

Det roliga är att jag kan räkna ut nästan exakt när jag blev gravid, 14 juni.. 

Tog ut min stav 23maj fick mens direkt i ca en vecka sen hade vi sex ett par gånger (skrev upp vilka dagar utifall att jag skulle bli gravid) och då med hjälp av en sida här på nätet så kunde jag gissa vilken dag det var Hjärta 

Men räknar jag veckor fram nu så blir det v23 samma vecka som vi skall åka men det är v 24 när vi åker hem.  och skall man räkna som det verkar bm gör från första mensdagen så blev det v.26.. så det är nog rätt kört för bröllopsresan..

Är sååå lycklig..Gravid

Bröllopsresan får vi ta lite tidigare helt enkelt om de går med på att flytta den =)

• Anonym (hmm)

Tänk vilken spännande tid ni har framför er nu :)

Vi fick vår andra för snart ett år sedan, storasyster är 8.
    Självklart tar det massa energi och har man som oss en liten som inte haft en bra natt på snart ett helt år, ja då är man rätt så trött vid det här laget.

MEN dom ger så otroligt mycket, livet skulle vara meningslöst utan ungarna :)

Det är svårt att tänka sig vad man gjorde innan man hade barn.

Jag hoppas att det löser sig för er med resan.

Anonym (Undrar om gravid) skrev 2012-06-24 19:51:53 följande:
    Det roliga är att jag kan räkna ut nästan exakt när jag blev gravid, 14 juni..

Tog ut min stav 23maj fick mens direkt i ca en vecka sen hade vi sex ett par gånger (skrev upp vilka dagar utifall att jag skulle bli gravid) och då med hjälp av en sida här på nätet så kunde jag gissa vilken dag det var Hjärta

Men räknar jag veckor fram nu så blir det v23 samma vecka som vi skall åka men det är v 24 när vi åker hem. och skall man räkna som det verkar bm gör från första mensdagen så blev det v.26.. så det är nog rätt kört för bröllopsresan..

Är sååå lycklig..Gravid

Bröllopsresan får vi ta lite tidigare helt enkelt om de går med på att flytta den =)
Svar på tråden Kan clearblue visa felaktigt positivt??