Hur göra med vårt eget barn på bröllopet?
Vi har en dotter på 1 ½ år och vi ska gifta oss 1 december. Vi har bestämt tillsammans med en av mina systrar som har äldre barn att hon ska ha huvudansvaret för henne.
Vi har festen på ett hotell där alla gästerna sen ska sova över, bröllopsnatten sover vi själva och då sover vår dotter med min syster.
Under vigseln så har vi sagt till prästen att barnen får röjja runt som de vill, de blir mindre stressigt så! Att om man försöker hålla barnen lugna så blir de bara mer stressade/skriker osv. Att för oss är familjen en naturlig del.
Så får vi se hur de går! Men nått att tugga på i kyrkan är bra att ha till barnen, russin, äppelklyftor eller liknande.
Vår dotter ska inte vara brudnäbb utan får sitta med sina kusiner eller hos min syster under tiden.
På kvällen när middagen och festen är så vet jag inte hur de blir, vi har lagt alla med barn i rummen som ligger närmast restaurangen. Och vi har hyrt konferenslokalen i nära anslutning till den. Antar att föräldrarna lägger sina barn när de passar, och kan använda sig av "barnvakter" så de hör när barnen vaknar. Annars kan vi natta de i en vagn vid middagen. Vi har inga andra som vi känner att "hyra" in eller som kan passa barnen på kvällen då alla vi känner ska vara med på bröllopet. Så de får bli som de blir helt enkelt!
Sen ställer säkert nån av hennes äldre kusiner upp på att lägga sig i rummet med småbarnen tills nån vuxen ska lägga sig. Så länge de har nått tilltugg och tv/telefon att surfa/titta på.
För oss så blir de ca 14 st barn från 1 års ålder - 14 år.