total katastrof! så ledsen o besviken..
den 16e juni gifte jag och min sambo oss, och det blev långt ifrån en perfekt dag.
det började strula redan från början med solisten och att vårat värdpar i sista stund måste avböja, och vi
fick leta efter nytt värdpar, som tills slut blev min bästa kompis och lilla syster, som inte hade aning om hur allt skulle gå till..
Men de sa att de hade lyckats fått ihop ett bra schema med lite roliga grejor och sånt.
Min kompis skulle göra tårtorna, men hörde aldrig av sig så jag fick stå och göra 4 tårtor fredag förmiddag innan vi skulle ut och dekorera och fixa festlokalen. Min sambo var hemma med våra 4 barn och skulle samtidigt göra 3 potatisgratänger, då vi skulle göra all mat själva. och grilla kycklingspett. hade redan gjort klart karre`som bara skulle skäras upp.
Runt halv åtta är vi klar i lokalen och jag åker hem till syster för lite mys och sen övernattning där då hon skulle fixa mitt hår och smink.
kliver upp runt åtta för en snabb frukost innan vi måste ut till lokalen för att löva och plocka blommor.
pga andra dröjsmål är vi inte hemma igen hos min syster igen förrän halv tolv och kl. 2 ska vi fotograferas innan vigsel kl. 4.
båda två ska duscha, jag ska stryka min klänning, min syster skulle göra en till gratäng till festen, och min och barnens buketter och hinna fixa sig själv, mitt hår och smink.
Kan man säga annat än att det blev grymt stressigt?
När jag höll på stryka min klänning rann det ut en brun vätska på klänningen som vi fick kämpa med att få bort.
jag fick locka mitt hår själv så gott det gick och sätta i löshåret. min syster fick skynda sig att göra en snabb uppsättning, och sminkningen gick på några minuter.
fick slänga på mig klänningen och skynda iväg då vi redan var sena till fotograferingen.
blev en stressig fotografering då alla studenter även skulle fotograferas där vi var, och det regnade ute.....
blev inte alls så mycket bilder på barnen som jag hade tänkt.
och min klänning hade blivit jätte stor i bysten då jag gått ner 4 kg inför bröllopet, så jag fick gå och dra upp klänningen hela tiden.