total katastrof! så ledsen o besviken..
Jag förstår att du är besviken och att du känner att dagen sprang iväg för dig.
Det här är väl en av dom större anledningarna till att man kanske hellre ska spara lite längre och leja bort vissa saker istället så man hinner med att njuta.
Även om vi tog in en cateringfirma så hade vi också massor att göra. Vi gjorde oss i ordning i lokalen, vi glömde saker hemma osv osv. Så vi fick också stressa.
Att brudparet som skulle vigas efter oss hindrade våra gäster från att gå in i kyrkan och ville hindra mig och brudföljet från att stå utanför dörren vi skulle göra entré genom för dom ville ta kort där...
Att deras gäster gick in i vår lokal medans vi var i kyrkan och pillade på våra program mm så att mina jobbarkompisar som skulle servera inte vågade lämna lokalen och alltså missade vigseln gjorde ju inte saken bättre
Till skillnad från dig så hade vi dock en jättebra toastmaster som styrde upp, så när vi väl var gifta så kunde vi slappna av och lämna över till honom. Och vi har tack och lov bra minnen från resten av kvällen även om jag minns den där känslan av stress och panik som vi hade tidigare under dagen. Och jag tycker synd om dig som inte kom ur det stadiet...
Men en sak kan jag lugna dig med.
Prästen säger inte "du får kyssa bruden" det ingår inte i den svenska vigselritualen. Så det måste man i så fall be att dom l'ägger till (om dom tycker att det är ok dvs )
Så ni missade inte det egentligen