Börjar bli nöjd med kroppen men hemska ben...
Vet vad du menar...
I och för sig är jag inte helt nöjd med kroppen. Men det gör ju inte saken bättre att jag har fula ärr både på vänster fot efter 3 operationer. På vänster höft (benbit tagen därifrån och inlagd i foten) samt vänster axel och lite ner på armen. Både på fram och baksidan av axeln.
Och det är inga små ärr... Dom har häftat ihop såren och jag får ärr jättelätt, så det är ju ett vitt streck i mitten med prickar på sidorna.
Just ja, jag har ett ärr efter att jag tog blindtarmen också (men det täcks ju av bikinin/ baddräkten i alla fall )
Och så mina fula knän med stora ärr efter flera fall, sparkar mm.
Mitt ärr som jag haft på höger kind blev faktiskt betydligt mindre synligt när jag gick upp i vikt och det liksom fylldes ut underifrån
(Moster kallar mig för plåstran för jag har alltid plåster eller bandage någon stans *hehe*)
Det är inte kul att känna sig som en Zebra med alla vita linjer och fläckar efter ärren, men vad ska man göra liksom. Det är väl bara att lära sig leva med det kanske?
Jag har ett mantra som går ungefär "Jag är jag - och om inte jag duger som jag är, så kan du dra åt helvete"
Med andra ord, om någon skulle titta snett på hur jag ser ut, eller klaga på det till och med så vill jag inte ha dom i mitt liv. Och okända människor ska bara hålla käft helt enkelt.
Så jag tror att du ska försöka med mitt mantra eller någon variant av det.
Lycka till