• theresepivat

VITA Sockerpärlor? Var kan man köpa?

Vi ska ha vit marsipan på bröllopstårtan och på denna vita sockerpärlor.
    Jag lyckas bara hitta pärlemo vita pärlor och dessa är ju inte helt vita.

Någon som vet var man kan få tag på VITA sockerpärlor?

Man kan beställa från USA men då kostar pärlorna typ 4$ och sedan frakten typ 35$ så det känns ju inte riktigt skäligt

• Svar på tråden VITA Sockerpärlor? Var kan man köpa?
  • Chicita

Kan ju lugna dig med att vit marsipan inte är helvit den heller. Snarare lite mot ivory-hållet.
    Eftersom marsipan innehåller mandel och mandel inte är kritvit så går det inte att få marsipanen så där jättejättevit.
    (tillräckligt vit så man tycker att den är vit så länge som man inte lägger något kritvitt direkt emot i alla fall) 

• Chicita

Annars kan du ju enkelt göra egna pärlor. Antingen med ett pärlbandsverktyg eller genom att rulla småkulor av samma marsipan ni ska använda till tårtan Glad

• theresepivat

Göra själv känns som att jag inte har tid till

Även om marsipan inte är helt vitt så blir det ändå ganska stor skillnad på pärlemo vita

• daniiel

Jag håller med Chicita, marsipan är ju inte kritvitt (sugarpaste finns som kritvitt) och har man då kritvita sockerpärlor på, så syns det ännu tydligare att marsipanen inte är helt vit. Jag tror att pärlemorvita skulle bli väldigt fint. Ska du ha det som kant runt tårtan, så är ett sånt pärlbandsverktyg jättebra och då blir ju pärlorna i exakt samma färg som tårtan. Kolla www.tartdecor.se/parlbandsverktyg-1-stora-parlor.html och www.tartdecor.se/tartinspiration-1/stegforsteginstruktioner/parlbandkallorsnackor.html

Här hittade jag dock www.kakburken.se/product_info.php

• Chicita

Tänk bara på att kakburken kommer att ha semesterstängt i sommar.... 

• daniiel
    Chicita skrev 2012-06-29 23:21:40 följande:
    Tänk bara på att kakburken kommer att ha semesterstängt i sommar.... 
    Japp, de har det nu, fram till 13 juli, så det är knappa 2 veckor kvar. Bra att påpeka det dock :)
Svar på tråden VITA Sockerpärlor? Var kan man köpa?