• aviman

Kom i form sommarbrudar 2013

Vi gifter oss i Juni nästa år och jag är också på uppdrag "bli fit" Flört Har hittills tappat 4 kg och försöker hitta sätt i vardagen som bidrar till en mer livsförändrande viktnedgång Skrattande Typ, mindre salt i maten (om något), mindre slisk på helgerna och en promenad till affären istället för bilen (om det är småhandlingar då ;D )

Verkar fungera bra! 

• aviman

Jag har småbörjat redan nu, att lägga om mina rutiner gällande att dricka vatten. Min M2B blir tokig på mig, för jag har per automatik bara druckit förut när jag varit törstig, och då drack jag bara ett glas vatten typ. Inte så smart.

Så nu halsar jag vatten och jag tycker faktiskt att jag känner mig mindre vätskefylld. Utöver det så har jag redan dragit ner på saltet och har börjat med P-piller som ska ha en vätskedrivande effekt. Har dock inte minskat på sockret, men jag älskar att baka så att minska på sockret känns egentligen ganska avlägset även om socker ofta och jämt är en skurk i viktvärlden.

Min M2B och jag har också bestämt att vi ska göra ett träningsschema och börja träna tillsammans. Jag hittade en ganska töntig amerikansk "bride-workout" för armarna och ryggen, det är typ 5 minuter träning för armar + rygg med konservburkar. Haha, ja - ni kan kolla här själva om ni vill Flört

">

WOHOOO!! Kom igen tjejer :D Det är klart vi kan! Solig

• aviman
    Milano skrev 2012-07-26 17:35:32 följande:
    Okej blivande brudar! Ska vi köra igång med en ny grej, som vi kan kalla "mätbara mål"? (till exempel)
    Vad är ert utgångsläge och vad har ni satt för mål?
    Jag själv är ute efter en livsstilsförändring och en vikt som jag kan hålla långt efter bröllopet. Tänker köra LCHF en vända till, och sedan ändra min kost långsiktigt till långsamma kolhydrater och minimalt med socker.

Nuvarande vikt: 58 kg
    Målvikt 52-54 kg.

Jag är väldigt kort (155 cm) så minsta kg jag går upp/ner syns väldigt tydligt på mig.

OBS. Ni måste inte skriva vad ni väger och vad ni har för mål om ni inte vill. Tänker inte tvinga någon till något som hen inte vill utan det är mer tänkt som en extra sporre
    Jag är på!

Nuvarande vikt: 75
    Målvikt: 70

Är ganska lång så vill inte gå ner för mycket!
    Vill också hitta en livsstilsförändring som jag vill hålla även efter bröllopet Glad
  • aviman

Jag laddade ner en app till min mobil idag, "Shape Up Club" heter den. Basfunktionerna är gratis men vill man ha massa grejer inkopplat får man betala en slant.

Jag använde basfunktionen, och då har den räknat ut hur många kalorier jag behöver äta per dag för att gå ner 1 kg i 6 veckor. Sen fyller jag i min träning och så anpassar den kaloriintaget efter det också. Det går att fylla i egna recept, eller söka på andras. Jag tyckte den var toppenbra! Sambon laddade också ner den så nu ska vi börja litegrann i förväg! Fitness - here we come Skrattande

Vad impad jag blir av er tjejer i tråden, så mycket vilja! Jag blir peppad!

Jag är -1kg sen jag hoppade in i tråden i alla fall, och det är ju inte bakåt ;)

Svar på tråden Kom i form sommarbrudar 2013