Kom i form sommarbrudar 2013
Hej!
Jag kör LCHF egentligen, men har under semestern unnat mig allt så nu blir det till att tänka på vad jag äter igen. Under det här året som jag ätit LCHF har jag faktiskt inte saknat bröd, ris och pasta alls mycket. Det går automatiskt nu att jag inte ens tänker på att man kan ha det till. Min stötesten är desserter... Men det går ju att använda naturligt sötningsmedel som inte höjer blodsockret och därmed inte ger något insulinpåslag om man känner att man vill unna sig någon gång, men det bästa är ju att skippa allt vad sött heter.
Jag vill gärna gå ned några kilon nu, men känner mig lite stressad eftersom jag vill kolla på klänning under senhösten, så det kan bli svårt. Kommer jogga och köra pilates som min träning, mest för att få en bättre hållning och må bättre.
Ett förslag till frukost är turkisk yoghurt med bär till. Den är mycket fetare än filen så man kan klara sig på mindre och bli lika mätt.
Jag brukar läsa på kostdoktorn.se, lifezone.se och så finns kostradgivarna.se. Där finns mycket fakta och inspiration. Recept är bara att söka på google, finns hur mycket som helst. :)
Lycka till!