Mademoiselle skrev 2012-07-31 10:11:18 följande:
Hejsan alla hurtbullar.
Har följt den här tråden ganska länge nu men har haft problem med sajten och att kunna skriva kommentar bland annat. Men NU ska allt vara fixat hoppas jag.
Jag kommer att vara en sommarbrud 2013 och vill förstås också vara mitt allra finaste jag. Har för tillfället ganska mycket övervikt, fast folk blir alltid chockade när jag berättar vad jag väger för jag är ganska lång och har inte riktigt några "problemområden", utan allt lägger sig ganska jämt fördelat liksom. Är 180 cm lång och väger idag 82 kg... 72-74 kg skulle kännas bra att komma ner till.
Jag har kört LCHF lite till och från i drygt ett år och lyckats gå ner 10 kg. Har dock under semestern gått upp 3 av dessa kilon, och är numera såååå less på LCHF. Jag mår bra av det, blir mätt och tappar i vikt, men matnotan har verkligen höjts till skyarna, och jag är så trött på att känna mig dålig och ångerfull så fort jag ätit något av alla "don't's" på listan.. Jag är verkligen en allt-eller-inget-människa vad gäller kosten och LCHF fungerar när jag har mina bra perioder, men vill inte känna mig så limiterad som en diet får mig att känna.
Jag vet inte... Kommer antagligen hinna ändra mig vad gäller maten både 4 och 5 gånger innan jag nått min drömvikt, men just nu känner jag mig bara less på allt vad dieter heter. Måste hitta en livstil som är hållbar och sluta fokusera på vad man får/inte får äta. Jag kan redan allt i teorin, problemet är att genomföra det i praktiken.
Försöker i alla fall glömma maten lite för tillfället (fast fortfarande välja hälsosamt och näringsriktigt) och fokusera lite mer på träningen. Är ute och springer några gånger i veckan, går på hot body yoga nån gång i veckan samt försöker gå igenom alla muskelgrupper på gymmet i ett rullande men inte allför strikt schema.
Alright, som sagt, vägde i morse 82 kg, är 180 cm lång och har en målvikt kring 72-74 kg. Känns skönt att kunna ventilera sig och prata lite med folk som är i samma sits som en själv. Nuu kööör viiiii. Lycka till allihopa!
Vi får peppa varandra här inne o ge tips o råd, klart att vi ska klara av att nå våra mål! Eller hur? :)
Egentligen så handlar ju viktminskning om ren matematik, ät mindre o rör på dig mer...låter busenkelt men det är det ju inet alltid :)
Jag har de senaste månaderna slutat m godis o dragit ner på kolhydrater o gick ner ca 5 kg o minskade i cm på nästan alla ställen förutom magen...den är ständigt uppblåst. Därför kände jag för att prova just lchf då många menade att magproblemen som jag har kan bli bättre.
Jag har svårt att tro i nuläget att jag kommer hålla på m lchf jättelänge.... har tänkt att övergå till att äta lite kolhydrater till maten sen men i fullkornsvarianter o fortsätta dra ner på tex mackor o godis som är min stora last.
Kämpa på! :)