• FreNi

Kom i form sommarbrudar 2013

Jag hoppar gärna på det här tåget också!

Vi ska gifta oss augusti 2013, inte bestämt datum ännu, men mot slutet av månaden :)

Nuvarande vikt: 88kg
    Målvikt: 52kg
    Längd: 161

Japp, mer än 30kg som ska bort. Det är så klart inte bara inför bröllopet, men har det som min morot att verkligen kämpa på nu, vill ju bli hälsosam igen!
    Har väl egentligen tänkt att jag ska fixa det till tidig vår 2013, men panikar inte så mycket, men de där 30kg ska bara bort nu!

Lycka till TS, och alla ni andra sommarbrudar!

• FreNi

Kanske ska säga hur jag tänker gå tillväga också...

Jag börjar (idag) med att träna 44gr/vecka, två av dem är tillsammans med PT, så det blir ett riiiiktigt tufft pass idag efter att knappt ha tränat ordentligt sedan många år tillbaka.

Har precis påbörjat nyttigare kost, typ lchf/gi, nån blandning där tror jag. Har inte satt upp några förbud, då förbud har motsatt effekt för mig. Drar istället ned på allt som är onyttigt, tar hellre mycket proteiner och grönsaker till maten, inga snabba kolhydrater.

Pastan kommer va svårast att låta bli, men potatis och gris klarar jag mig utan.

Favoriter till frukost är ägg, tonfisk, turkisk yoghurt med bär och lite nötter.
    Favoriter till lunch är någon fräsch sallad med tonfisk, alternativt stekt kycklingfilé med massa grönt.
    Någon gång tar jag till bulgur om ett tillbehör måste användas.
    Till middag blir det ofta nån köttbit av nöt.

Ja, jag kör helt enkelt på hälsosammare kost. Till gottis blir det morotsstavar, eller grillad halomi, ibland gör jag en tallrik med tomater/mozarella och basilika.

Svårast är att låta bli gott som godis, bakelser, bullar osv, framförallt för att jag älskar att baka :P
    MÅSTE jag verkligen ha läsk, ja då kör jag på med pepsi max, men allra helst bubbelvatten.

Andra tips på bra och hälsosam kost?

(Kanon idé att starta denna tråd, pep pep pep!!!) 

• FreNi

Kotthare: 

Jag är inne på samma spår som du. För mig är det så att alla förbud triggar någon typ av begär hos mig istället. Jag kan inte tänka på annat än t.ex., även om jag innan kanske inte ätit godis på jättelänge, så är det som att när jag sätter förbud mot så M-Å-S-T-E jag ha just godis.

Tänker bara äta nyttigare, mindree portioner, tränar regelbundet och kämpar konstant mot småätandet. Nu när jag är på jobbet är det inga som helst problem, men på helgerna blir det lätt lite överhängande att man väldigt gärna vill mysa med gott framför en film.
    Då brukar jag antingen välja att göra popcorn, eller grönsaksstavar. Bättre än godis, chokladpudding, bullar, kakor, etc etc.

Nu har jag precis börjat, igår började jag på allvar. Så får vi se hur det går. Framförallt ser jag fram meot att känna mig piggare och fräschare, men vikten i sig är verkligen ett problem.

Fasen, jag fick två ordentliga yrselattacker hos PT:n igår, och då gjorde jag inte ansträngande. Nu tror vi iofs att det har med annat att göra också. Men allt i kombination med noll rörelse, ja, då tar all rörelse hårt på kroppen. Svettades som en gris efter 10 min på cykeln, och jag tog liksom inte ens i. Haha!

Ska bli sååå kul att följa allas resa, långa som korta resor!  

• FreNi

Okej, nu har det gått en vecka, och inte ett gram har jag tappat...
    Visst skulle jag kunna köra en snabbrensning så här i början, första veckan/två veckorna, men jag fixar inte att jobba då, samtidigt är jag en sådan som behöver resultat fort för att vara peppad till att fortsätta...

Men kanske shakes till frukost och middag den första veckan. Viktigaste för mig är att få lunch när jag är på jobbet, och då får det bli i lagom dos utan onödiga kalorier.

Annars fungerar träningen bra, kör hårt med det och det känns bra :)

Men som sagt, jag vill se resultat, och det fort! (jag vet att det inte är hälsosamt att gå ned mycket på kort tid, men att åtminstone gå ner något kg/vecka skulle kännas bra...) 

Svar på tråden Kom i form sommarbrudar 2013