Kom i form sommarbrudar 2013
Här hakar jag på, jag har också som mål att bli av med några eller många kilon till mitt bröllop nästa sommar. Eftersom jag är överviktig vill jag inte gå ut med hur mycket jag väger utan bara att jag ska tappa. Har dragit ner väldigt radikalt på socker, vilket gjorde mig så elak första veckan då jag hade sockerabstinens men det verkar ha släppt. Försöker äta tre mål om dagen samt två mellanmålen men just de är svåra att få till. Vill ha något enkelt att stoppa i mig på jobbet, så för tillfället är det fullkornsskorpor utan socker som gäller. Jag cyklar 6 km om dagen och har världens mardrömsbacke hem (längtar tills den dag jag är inte död när jag kommer upp). Försöker äta saker med lågt GI och använder mig av en metod som heter 5- metoden (eller något sådant). Man ska hålla på i fem veckor (man kan köra den hela livet om man vill), man ska äta fem gånger om dagen, fem gånger i veckan ska man röra sig minst en halvtimme, man har fem "synddagar" då man får äta vad man vill (men inte hur mycket man vill) och så ska maten bestå av fem ingridienser (kryddor osv. räknas inte). Tror den här metoden kan passa mig, klarar inte av att utesluta något helt. Min stora last är kakor, jag älskar kakor. Ska kolla in appen och se om det är något för mig. Trevligt med en tråd där vi kan peppa varandra. För det behöver iallafall jag.