• imoen

Kom i form sommarbrudar 2013

Hej vänner. Jag är på! Jag vill bli av med 4-5 kilo till juni/juli 2013. Men främst vill jag tighta till magen lite efter 2 barn (och landa på min orginalvikt). -"Du ä ju allsele rynki på magen mamma!" som 3-åringen sa härom dagen =)

Mina laster: -att inte nöja mig med en kaka/chokladbit/etc 
    -kvällsmackor... mmmm, gott vitt fluffigt bröd...
    -sitter på stjärten för mycket, springer fort för lite  
    -lördagsgodis på onsdag, och fredag, och på söndag, och ibland på mån.. ni fattar..

Jag är också sugen på en LCHF-kur under en period. Men bara under någon eller ett par månader i så fall,för att sedan introducera långsamma kolhydrater. Jag tror att GI fungerar bättre för mig i längden. Men jag vill avvakta med dieten till jag har slutat amma lillbebisen så jag inte sabbar något där.

Jag har börjat röra mig mer och (inbillar mig att) jag har minskat min kak-konsumtion, jag ska skruva upp volymen nu. Pepp-pepp! 

• imoen

För oss med smartphones finns ju jättemånga bra appar. Jag kör just nu Gorilla (men jag är ingen "Gorilla" än, bara en chimpans). Då får man ett färdigt program varje dag med olika övningar. Det funkar för mig som aldrig tränat, och det funkar för min sambo som tränat mycket. Dock borde jag komplettera med promenader. Det känns bara så sugigt när jag jobbar heltid och vill spendera min fritid med barnen. Får bli bättre på att ge mig upp i klättrrställningen med 3-åringen :) Förena nytta med nöje!

• imoen

Nu har jag bestämt mig för att köra lchf en månad, mest som ett projekt faktiskt. Jag ska köra dieten tillsammans med min syster som inte äter kött eller fågel så det blir lite omständligt. Fr.o.m. Imorrn har jag semester och då ska jag dra ner på kolhydraterna så jag får se det som en avgiftningsvecka. Nästa måndag (när semestern är slut, får bara en vecka) så börjar jag/vi på riktigt. Det blir bra, då har jag gott om tid att måltidsplanera. Jag laddade ner Shape Up Club-appen och är jätteförtjust. Framför allt så blir det så tydligt för mig what-not-to-do. Men det gäller ju att vara rå-ärlig mot sig själv och det är inte det lättaste! :) Pepppepp!

• imoen

Lally: Det lät intressant med periodisk fasta. Vill du berätta mer? Jag ska köra lchf, med start idag, i en månad och sen utvärdera. Har både tagit vikt och mått (och kort) så det blir lätt att se om det händer något :) Nu är jag på jobbet (jobbar natt) och vanligtvis brukar jag nattfika havremjölk och fruktmüsli.. Idag blir det några ostskivor med pålägg och te. Det kanske funkar lika bra. Jag känner mig aspeppad! Tog tom en rask promenad i 50 min före jobbet :)

• imoen

Hej på er. Jag ska iväg och prova klänning på fredag om två veckor så jag har det som delmål. Har gått på lchf i tre veckor och har tappat tre kilo till 59. Har inte ändrat nåt utom maten. Min målvikt är ca 54-56 kilo och mindre "fluff" så jag får öka på träningen. Jag går ca 7000 steg en normal dag och det är för lite. Men det har varit sjukt kul att gå på den här dieten. Spännande maträtter och brödbak. Det blir spännande att se vad som händer med kroppen och vikten när jag introducerar kolhydrater igen. (blir nåt åt GI).

• imoen

Jag tycker det är apsvårt att äta bara 20 g kolisar/dag. Det blir lite mer faktiskt, men mitt största problem är väl att jag inte fixar att äta så mycket fett som man ska. Ost med smör på - nej tack! Och så äter jag både bär och nötter :)

Svar på tråden Kom i form sommarbrudar 2013