• Lally

Kom i form sommarbrudar 2013

Åh vilken spännande/ kul tråd.
    Har för några veckor sedan börjat med LCHF kombinerat med periodisk fasta... Är det nån mer som kör något liknande? Tränar ca 3-4ggr/vecka och har "alltid" gjort det. Men vill fasta till det där sista och mest för att känna mig själv så fin som möjligt. Har kastat bort vågen då jag tycker den bara är dum, vikten beror så mycket på hormoner, vätska man samlar på sig m.m. Nej våg tycker jag inte om!
    Känner efter ist Glad

• Lally
    imoen skrev 2012-08-13 23:02:25 följande:
    Lally: Det lät intressant med periodisk fasta. Vill du berätta mer? Jag ska köra lchf, med start idag, i en månad och sen utvärdera. Har både tagit vikt och mått (och kort) så det blir lätt att se om det händer något :) Nu är jag på jobbet (jobbar natt) och vanligtvis brukar jag nattfika havremjölk och fruktmüsli.. Idag blir det några ostskivor med pålägg och te. Det kanske funkar lika bra. Jag känner mig aspeppad! Tog tom en rask promenad i 50 min före jobbet :)
    Va kul med någon mer LCHFare.. Det är otroligt god mat man får äta och jag saknar verkligen inte alls pasta, potatis, ris, mjöl och liknande. Finns så mycket att byta ut mot. Trots att jag var en riktig pasta och smörgåstjej förut... Hoppas det går bra för dig också!

Periodisk fasta betyder att man helt enkelt fastar under dagen för att kroppen ska använda fettreserverna och bli av med underhudsfett. Det vanligaste och det jag kör är 8/16, man äter under 8 timmar/dag och fastar 16 timmar.. Ex, man äter mellan 12-20 och fastar 20-12 eller vad som passar bäst för sig själv men principen 8/16... Är inne på min 4e vecka av PF, har minskat lite över rumpan och känner mig lugnare i magen. Men har lite magproblem och inte riktigt hunnit med så mycket träning pga jobb så magen är svår att säga. Men vissa dagar känner jag mig riktigt smal ;) De timmar man inte äter får man dricka energilösa drycker t.ex vatten, grönt te, svart kaffe...Du kan läsa mer på 56kilo.se, Cecilia Folkessons blogg och lika så katrin zytomierska blogg... Tyst
Svar på tråden Kom i form sommarbrudar 2013