Missan skrev 2012-12-14 22:13:22 följande:
Tänkte i egenskap av utbildad tränare ( i yoga, pilates och styrketräning) komma med lite bra tips.
Jag gifter mig i Juni 2013 och har själv 3-4 kilon att gå ner tills dess. Att jag låter dessa kilon sitta kvar än är mycket medvetet. Har man mycket att gå ner är det viktigt att börja i god tid! en stressbantad kropp är varken vacker eller håller (vikten).
Det som är (enligt mig) det ända sättet att gå ner i vikt och må bra är att:
1. Ta bort allt onödigt! (godis på vardagskvällar, fika etc. det behövs ofta inte så mycket förändring som man tror)
2. Äta god och nyttig mat, ingen blir mätt och nöjd om man äter en torr sallad utan dressing
3. Undvik alla light /low fat produkter som finns! riktigt socker och fett gör kroppen nöjd och mätt
4. Titta inte bara på vågen, muskler väger mycket och förbränner mer än fett!
5. Träna! man måste inte gå på 3 stenhårda pass i veckan, gör det som är kul! är det kul att dansa?, gör det som mycket du kan! Är det kul att gymma? gör det!
Sen är det hela mycket enkelt om intaget är mindre än "uttaget" går man ner i vikt.
Mina 3-4 kilon vet jag bara är underhudsfett och vatten, därför skulle jag rekommendera alla blivande brudar att 1-2 månader innan bröllopet tänka lite extra i all stress. Träna nåt/några pass extra i veckan (dämpar stress), undvik det som gör dig svullen (för mig är det gluten/snabba kolhydrater), drick massor! med vatten (kanske inte dan innan bröllopet).
Och det viktigaste!
SOV!
Jag kommer inte heller kunna sova natten till bröllopet, men passa på att försöka få in så många timmar sömn som möjligt tiden innan! Ingen vill ha påsar under ögonen och se svullen ut på sin bröllopsdag!
Hoppas det har hjälp/insirerat någon blivande brud!